Inlägg från: Modesta |Visa alla inlägg
  • Modesta

Var finns det barnkläder som inte är rosa eller blåa?

Den enda affären av kedjorna jag numera handlar lite lite på är KappAhl - de har vissa fina unisexkläder (men majoriteten är förskräckligt "könat")

Jag handlar vissa grejer på Polarn (men de blir tyvärr också mer uppdelade i större storlekar) - annars Villervalla, Maxomorra, Anive for the minors, Mini Rodini, Ebbe kids, Jny design, Duns, Geggamoja, Popupshop, Molo (de har guldkorn även om mycket är könat). Jag handlar dessa märken på nätet - jag bor inte i någon storstad där de finns i affär.

De märken jag radat upp är oftast lite dyrare än kedjorna. Men flera av dem är ekologiska, något jag gärna betalar lite extra för. Men - jag köper också en hel del kläder begagnat! Det finns ju mycket på Tradera, men även om ni har lokala barnloppisar osv. Så, jag blandar nytt och begagnat men försöker se till att det bara är kläder jag "står ut med". Jag brukar köpa lite i förväg när jag handlar begagnat - alltså i storleken över vad barnet har nu, så köper jag när jag hittar något istället för att stå där och behöva något NU (för då får jag ju ofta köpa nytt)

Svar på tråden Var finns det barnkläder som inte är rosa eller blåa?