Inlägg från: Anonym (Mina, dina och våra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mina, dina och våra)

vad hände med HENNES ansvar ?

Alla barn ska känna sig lika älskade och välkomna i båda sina hem. De ska känna att de har två hem. Det är de vuxna som valt att att dela på sig och bilda nya familjer, inte barnen. Väljer man familjekonstellationen "mina, dina och våra barn" så måste man räkna in alla barn i familjen. Man kan inte välja bort vissa barn vissa tider. Hur tror ni att det känns för barnen att inte alltid vara lika välkomna och älskade i båda sina hem och familjer? Jag tror att dessa vilsna barn kommer att få väldigt låg självkänsla och känna att de inte duger som de är. De kommer kanske bli elaka mot andra för att må bättre själva.

Man skaffar inte fler barn än man har plats för och råd till. Finns det barn tidigare måste man räkna med dem och verkligen tänka igenom om man måste skaffa ännu fler barn. Man ska inte lita på att "den andra" föräldern sköter sig. Det var ju uppenbarligen något som inte funkade i det tidigare förhållandet som gjorde att familjen splittrades. Om man skyller på att den ena föräldern inte tar sitt ansvar och då inte ställer upp för sina bonusbarn är man inte ett dugg bättre själv. Då har man sjunkit lika lågt som den föräldern man beskyller för att inte ta han om sina barn. Omfamna alla barn som tillhör familjen. Barnen bryr sig nog inte så mycket om om de får eget rum, resor m m. De vill nog mest ha ett kärleksfullt hem där de känner trygghet och stabilitet och är välkomna.

Anonym (wim) skrev 2015-08-04 16:47:15 följande:
    Din teori haltar lite då långt ifrån alla skilda föräldrar väljer att packa väskan åt barnet och skicka över till den andre föräldern.
    Jag förstår inte riktigt din kommentar. Vad menar du, vad är det som haltar?
    Väljer man att inte skicka väskan emellan hemmen så borde väl underhållet minskas med så mycket som det kostar att ha dubbel uppsättning av allt. Problem löst och inga barn blir lidande p g a att vuxna inte kan uppträda vuxet och moget.
Svar på tråden vad hände med HENNES ansvar ?