Anonym (MA i v.13) skrev 2015-08-05 00:15:42 följande:
Hej Ika J,
jag ville bara säga att jag också känner igen mig i oron över att det ska hända igen eller att jag kanske inte kan få barn. Även jag förlorade nyss min första graviditet i ett MA. Utvecklingen hade stannat så tidigt att bara en tom hinnsäck gick att se på ultraljudet där det upptäcktes. Har nu svårt att ens föreställa mig att jag skulle kunna få barn, eftersom jag inte litar på kroppen längre. Är helt utmattad både fysiskt och psykiskt. Känns som om den här erfarenheten gjorde mig 20 år äldre i ett svep..
Så jäkla ondskefullt att vi måste vara med om detta. Fy fan. Är så arg och förtvivlad. Styrkekramar till er andra tjejer, hoppas att ni hittar vägar att hantera detta bättre än vad jag gör.
Ja jag förstår verkligen det där med att känna sig fysiskt och psykiskt utmattad. Jag mådde verkligen skit direkt efter att jag fick veta att det var ett ma, hade panik och ville bara att fostret skulle komma ut på en gång. Sen har jag haft sådan jävulsk smärta i flera dagar så då har jag inte kunnat känna efter hur jag mår psykiskt, på ett sätt skönt.
Nu känner jag mig bara så fruktansvärt trött och tom. Vågade inte vara glad under tiden jag var gravid. Tänkte att det var för bra för att vara sant att bli gravid på första försöket, jag har alltid sådan otur med allt. Men några timmar innan jag fick min första bruna flytning så hade börjat tänka att det kanske skulle gå vägen ändå och var till bibblan och lånade böcker om graviditet/barn. Nu får jag försöka pallra mig till bibblan och lämna tillbaka böckerna.
Känns som om alla andra i min omgivning lyckas bli gravida snabbt och sen är det inga problem för dem.
Hur länge sedan är det du gick igenom ditt ma? Är rädd att jag inte heller ska hitta någon bra väg att hantera detta på. Har generaliserat ångestsyndrom i bagaget så det gör det inte lättare.
Stor kram till dig!