• Fia 28

Är jag för hård?

Nej jag tycker inte du är för hård. En 4-åring är ingen bebis och kan absolut gå själv, äta själv, klä på sej en del själv etc. 

I en annan tråd gav någon tipset om att säga "jag förstår inte vad du säger när du gnäller". 

• Fia 28

Sova middag kan absolut en 4-åring behöva. Det märks ju ganska bra om han behöver det eller om han orkar vara vaken hela kvällen utan att bli extremt gnällig.

• Fia 28

Glömde säga att när jag säger åt bonusdottern så fungerar det inte, men när pappan säger åt henne att försöka själv först så går det oftast hem. 

• Fia 28
    Anonym (Madde) skrev 2015-08-04 15:26:31 följande:
    Ja själva sova-middag-grejen är ju egentligen inget problem, bortsett från att han inte somnar på kvällarna och är vaken till efter 22 = Barnfria tiden blir 0. Av erfarenhet vet jag att när barnen inte börjar kunna sova på kvällarna kan det vara bra att dra ner på middagslurerna. Kan tänka mig att han absolut skulle kunna sova 30 min för att orka hela dagarna men som det är nu sover han säkert 2 timmar...

Tyvärr lyssnar han inte varken då jag eller bio-föräldern säger till. Antar att det är en fas att rida ut :)
    Ja om han är uppe så sent så kanske han inte behöver någon tupplur, eller endast en riktigt kort en. 
Svar på tråden Är jag för hård?