Recursive skrev 2015-08-05 10:18:44 följande:
Har bara provat några dagar med ÄL-test. Men jag hade inte så många denna månad och tyckte det inte funkade bra. Kontrollsystemet var jättesvagt, försökte googla men fick inget svar om det var rätt eller om det var fel på testet. Fick först inget extra streck och sen bara väldigt svagt.
Men jag funderar på att skicka efter till nästa månad om det inte tagit sig nu.
Är inne på tredje försöket nu så har inte försökt så länge. Men man hoppades ju på att det skulle ta sig direkt :P
Med extrastreck, menar du kontrollstrecket? Eller det streck som visar att du har ÄL? Är kontrollstrecket svagt är det fel på testet.
De jag köpte på naturalcycles funkade bra. Men jag hade inte ÄL förrän dag 17-18 så först trodde jag inte de funkade. Så man måste testa varje dag från dag 9 till dag 20 typ (eller tills du får ett positivt resultat) eftersom det kan variera.
Också bra att tänka på med ÄL-test är att ta det samma tid varje dag. Till skillnad från gravtest är inte nivån högst på morgonen utan tidig eftermiddag (vid 14-tiden). Så helst ska man testa dagligen runt kl 14, och inte dricka eller kissa på c. 3 timmar innan dess.
Lycka till med temp och ÄL. Oftast så är allt som det ska även om man blir lite nojig av allt testande :)