Inlägg från: jagvillhabarn |Visa alla inlägg
  • jagvillhabarn

Ni som gjort utredning på carlanderska

Hej.

Tänkte jag skulle be om lite info från er som gjort utredning på carlanderska Göteborg.

Vi har sökt oss dit privat då jag vill att det ska gå snabbare då det börjar tära på en med alla misslyckade försök.

Pratade med dom idag och fick en tid den 15 september då båda jag o sambon ska dit för o lämna prover.

Sen ska vi dit igen den 21 september på ett första möte och då får vi veta hur det ser ut.

Vill gärna höra andras historier om hur era utredningar gått till osv :)

• Svar på tråden Ni som gjort utredning på carlanderska
  • jagvillhabarn

Tack för all info och hoppas verkligen det tar sig för er.

Det känns skönt att få höra andras historier så man på något sätt e lite förberedd på vad som kommer hända.

Jag fick info på tel igår om hur vi skulle lägga upp det men kommer väl ihåg hälften av vad hon sa om alla prover då jag va rätt nervös när jag pratade med dom. Känns både jobbigt och skönt att äntligen få veta om något e fel.

Hon jag pratade med igår var jättetrevlig och förstående så det känns skönt :)

• jagvillhabarn
    MariaC skrev 2015-08-05 21:55:35 följande:

Jag hänger gärna på och följer den här tråden då vi funderar på att söka privat pga de lång väntetiderna. Vi är delvis klara med utredningen, har idag fått remiss skickat  till Sahlgrenska för vidare utredning, det är 3-6 mån väntetid, känns så jobbigt att vänta så länge. Men samtidigt är det ju så väldigt dyrt att gå privat. Svårt hur man ska göra...

Vi valde att söka privat då jag mådde rätt dåligt denna gången det inte blev något, känner att jag så fort som möjligt behöver få veta om något e fel o i så fall få hjälp.

Sen får vi se vad det visar och vad som i så fall behöver göras om vi ska ta det privat då eller söka via landstinget.

Det kostar ju som sagt en del.
  • jagvillhabarn
    MimmiGbg skrev 2015-08-05 20:41:25 följande:

Vi ska på ett nybesök den 2 sept. Blodprover, VUL och konsultation. Känns okomplicerat, spännande och lite nervigt. Sen bestämmer dom nästa steg.

Du får länken här: www.ivfpodden.se/

Jag lyssnade precis på hur en fertilitetsutredning går till (avsnitt 3). 

www.ivfpodden.se/podcast/2014/avsnitt-3-fertilitetsutredning/

Ok. Hoppas det går bra för er.

Tack för länken, ska lyssna på den idag när ja får tid :)
  • jagvillhabarn

Nu går jag o väntar på bim. Plågsamt verkligen.

Detta e vårt sista försök innan utredningen drar igång.

Hur går de för er andra?

• jagvillhabarn
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-08-23 21:45:59 följande:

Samma här... Lite osäker på dag. Någon gång mellan mån-ons. Känner inget så låga förhoppningar. Har en Letrozoleomgång kvar sen blir det ivf... När har du bim? Håller tummarna för oss båda att vi slipper utredning resp ivf!

Hur får det? Ingen mens än?

Själv e jag på äl+4 idag o har börjat få som mensvärk ut i ljumskarna som ökat under dagen. Kan ju alltid hoppas att det e något positivt iaf

Svar på tråden Ni som gjort utredning på carlanderska