Vad har du för mål i livet?
Vad har du för mål i livet & vad har du redan åstadkommit om man bortser från skapa familj som familjeliv forumet går ut på.
Vad har du för mål i livet & vad har du redan åstadkommit om man bortser från skapa familj som familjeliv forumet går ut på.
Eftersom att få barn är mitt enda mål får jag inte svara enligt dig... Jag är gift och bor i mitt drömboende så vad återstår liksom? Små delmål som betala lån är inget jag går och drömmer om direkt så det räknar inte jag. Åstadkommit nåt-nej inte ett jota!
Utbildning - klart
Bra/trivsamt jobb - klart
Hitta en bra man (han hitta mig) + barn - klart
Hus- klart
Jag befinner mig i en fas i livet där jag känner mig väldigt till freds med min tillvaro. Barnen börjar bli självständiga, vi har det stabilt och jobbet älskar jag. Vi har förmånen att kunna resa och hitta på roliga ting. Vi är lyckligt lottade som har hälsan och många nära och kära omkring oss.
Några små mål jag satt upp framöver är:
* Motionera mer (+tappa några kg) - påbörjat
* Åka på semesterresa med fam till hösten- spana just nu
* Bygga uterum till våren
Målet inför framtiden är att ha en fortsatt bra relation med min man och närstående. Förhoppningen är att kunna göra en långresa, kanske jorden runt när barnen är vuxna. Vi skaffade barn tidigt i vuxenlivet, så vi planerar för framtid äventyr vi ska ta igen ;)
Jag finns med på familjeliv trots att mitt mål inte är att skaffa familj (barn) ;)
Mitt mål med mitt liv är att må så bra som möjligt och göra allt det som jag mår bra av. Jag har inga höga krav på varken karriär eller boende. Vill ha ett jobb där jag trivs, ett enkelt hem som verkligen känns som mitt. Ha vänner och relationer som jag trivs med. Älskar att resa och vill göra det ofta. Vill ha tid över för umgänge med nära och kära på olika sätt; god mat, promenader, dricka gott vin, natur.... Och allt det har jag :) så målet får bli att fortsätta ha det så bra som möjligt.
Barn har jag valt bort. Jag tycker inte det passar för mig. Däremot är jag gift men det var inget jag strävade efter eller haft som mål. Jag har alltid varit lite "ensam" och dragit mig undan. Aldrig sett mig som en familjetyp. Är social men har extremt stort behov av egentid.
Utbildning, jobb och familj - klart.
Drömmer nu om ett hus på landet, en flerstegsprocess för oss som båda har storstadsjobb.
Mitt mål är att kunna flytta till något varmt och trevligt land när jag blir äldre. Det är nog det enda. Jo! Jag ska nog försöka att tjata till mig en katt till också.
Mål som jag åstadkommit:
Har skaffat hund.
Har tagit körkort.
Har funnit den stora kärleken.
Har flyttat till hus på landet.
Mål jag har kvar:
Gifta mig.
Hitta ett jobb jag trivs med, helst ett jobb där jag får jobba med djur.
Skriva en eller flera böcker.
Skaffa en till hund, en omplacering.
Barn har jag valt bort av olika anledningar.
Uppfyllt:
Högskoleexamen
Bra, stimulerande och välbetalt jobb
Vissa resmål
Att uppnå:
Att hitta en kvinna att ha sex med.
Och på lite längre sikt hitta en kvinna att bilda familj med (gör inget om det är första kvinnan)
Vissa resmål, t.ex Stora barriärrevet.
Jag har aldrig haft något särskilt mål utom att försöka må så bra som möjligt och att aldrig sluta lära mig nya saker.
Sedan jag fick barn, så har jag möjligen ett mål för deras del, och det är att de ska vara självständiga när det är dags att lämna boet. Hittills har jag lyckats bra med det.
mitt mål just nu är att delta i vasaloppet 2017...:D
Vet inte. Har inga mål. Väldigt skönt faktiskt. Då slipper jag stressa.
Har däremot "småsaker" jag vill göra. En hel del resor men har samtidigt inget särskilt drömresmål. Vill se annorlunda platser, som Japans landsbygd eller vara en vecka ensam i New York.
Om jag tänker långsiktigt så vill jag vara stark och frisk, därför tränar jag en del och tänker på vad jag äter. Jag vill även lära mig mycket. Inget särskilt, men mycket.
Har inga barn, det har inte varit ett mål nånsin.
Jo, ett mål har jag nog: att inte leva svenssonliv. Det är nog mitt hatliv. Mellanmjölk, tv (jag har ingen tv), kombi, missionären, Thailand varannat år, husvagn, barn, måla fasad. Ja, ni fattar.
Älskar mitt liv som jag lever nu.