• Tusse Misse

Resa i c-hytt?

Vi ska åka med silja symphony till Helsingfors. Jag brukar resa i a hytt men nu fanns bara c hytt.

Hur är det att bo så långt ner i båten?

• Svar på tråden Resa i c-hytt?
  • Ungoliant

Instängt.

Jag tycker att det är sjukt jobbigt att resa utan fönster och inte kunna se om det är natt eller dag eller vad som finns utanför.

• Nyfikna72

Man gör väl inte så mycket annat än sover i hytten så för min del spelar det ingen roll vart hytten är.

• Drottningen70

Skillnaden är marginell.

• Fjärilslarv

jag skulle aldrig resa i en hytt under vattenytan.

• Erizajo

Jag har rest i D hytt och tyckt att det varit bättre till och med! Som någon skrev så är man ju knappt i hytten så skitsamma lixom

• Fjärilslarv
    Erizajo skrev 2015-08-05 21:54:59 följande:

Jag har rest i D hytt och tyckt att det varit bättre till och med! Som någon skrev så är man ju knappt i hytten så skitsamma lixom

prata för dig själv =).
    När jag åker kryssning så är det för att handla tax-free, och jag bokar alltid en a-hytt så jag är gärna i hytten.
  • Ungoliant

Jag spenderar också rätt mycket tid i hytten. De allmänna utrymmena blir ofta fulla med otrevligt packade människor tycker jag. Skönt att kunna ta med sig sällskap, musik och fika in på hytten istället utan att känna sig som att man sitter i en klädkammare. Men så reser jag inte för festandets skull heller...

• Solsticka

Jag har arbetat ombord på Silja Symphony, jag tycker att hon är det finaste fartyget på Östersjön så ni får säkert en trevlig resa vilket som.

C-hytterna ligger längst ner i fartyget, under bildäck, på däck två. Restauranger och butiker ligger på däck sex och sju så det blir en del att vänta på hissarna för att ta sig fram och tillbaka till hytten. Eller klättra i trappor.

Det är nog en smaksak vilken hytt man trivs med. Personligen får jag lite klaustrofobi av att vistas så långt ner i fartyget. Plus att om något skulle hända är det mycket svårt att ta sig ut därifrån.

Men om man bara ska sova i hytten så spelar det väl inte så stor roll. 

cikusalfredo.se - tips på lite skojiga platser att besöka med barn!
Svar på tråden Resa i c-hytt?