• Anonym (Ts)

Ensamstående förälder. Helt kört att träffa någon ny.

Är ensamstående med små barn. De bor på heltid hos mig. Börjar inse att det nog kommer dröja år innan jag kan träffa någon ny.

Kanske inte är redo heller men det känns som ett jätteprojekt bara att dejta... Sedan att lyckas träffa någon som ser det som positivt att starta något med någon som har små barn. Ingen liten grej precis.

Skulle vara skoj att höra solskenshistorier i ämnet :)

• Svar på tråden Ensamstående förälder. Helt kört att träffa någon ny.
  • Anonym (:))

Det bli vad du gör det till :) Du är inte bara förälder :) Det är ok att fixa barnvakt ibland. Eller ta med dig barnen. Träffa singlar med barn, ta en date på tex lekland... Även fast man har barn kan man ha "vänner" av det andra könet ;) Har också varit ensamstående... Träffa en ny som hade barn, men som inte bodde här. Både han och jag är ett packet där barnen ingår :) I dag väntar vi en liten groda ;)

• Anonym (Caroline)

Varit ensam i fyra år, räknar med att vara det i tio år till ungefär. Men har vant mig vid det. Tråkigt är det dock.

• Anonym (4 år.)

Har också varit ensamstående i 4 år nu. Tycker det är svårt att få ihop det ändå, att dejta känns som en omöjlighet att få till. Man ska ju först lyckas träffa någon, hur man nu gör det? sen ska man få barnvakt så man kan lära känna personen och jag tar inte med mig mitt barn direkt innan jag själv känner personen och vet om det är något att ha ;)

• Anonym (Samma)
    Anonym (Ts) skrev 2015-08-05 22:09:54 följande:

Är ensamstående med små barn. De bor på heltid hos mig. Börjar inse att det nog kommer dröja år innan jag kan träffa någon ny.

Kanske inte är redo heller men det känns som ett jätteprojekt bara att dejta... Sedan att lyckas träffa någon som ser det som positivt att starta något med någon som har små barn. Ingen liten grej precis.

Skulle vara skoj att höra solskenshistorier i ämnet :)

Jag är nyseparerad, med endast ett barn dock, på halvtid.

Jag är man och ca 30.

Alla skriver och pratar om att det minsann inte är några problem. Att det sker när man minst anar det. Suck och stön.

Allt beror så mycket på. Hur man är, vem man är, vad man gör på fritiden, var man bor, osv, osv. Mängder med parametrar, och allt blir ungefär 2000 gånger svårare med barn i bilden. Nu är jag relativt ung, har ett bra jobb, ser väl "vettig ut" om man kan säga så om sig själv, men jag har ytterst få vänner, och inga särskilda intressen. Min familj var mitt stora intresse. Vårt hus. Ett syskon till dottern hade blivit ett stort intresse.

Nej jag räknar med att vara singel för en lång tid.

Känns som ett evighetsprojekt att få ihop något vettigt med någon när man har barn.

Inte ens om man råkar träffa någon fin person kanske det inte fungerar pga barn. Att träffa någon som inte har barn känns uteslutet. Vem vill ha det? En separerad farsa med dotter på halvtid.

Å andra sidan gör jag allt för min dotter, så henne har jag aldrig ångrat. Då får jag helt enkelt leva själv istället i så fall.

Ja, vi får se. Men jag går i samma tankar som du/ni.

Var glada ni som har skaffat syskon till era barn. Den möjligheten fick aldrig jag ge min dotter. Något jag lär gräma mig över hela livet.

Men skit vad ni låter negativa :) Livet går vidare. Det blir inte svårare en ni gör det ;) Ni kan ju börja med att vara öppen för det ;) Och... ursäkta... med er "attityd" kommer ni vara singlar läääänge, för att ni väljer det, för ni ser bara problem ;) Lite positiva tankar nu :)))

Är över 40år... Var väl singel i 3år... Det blev ju lite pussande av paddor innan man hittade prinsen ;) Och nu väntar vi en liten "groda" :))) Ut och lev med er :) Våga och vinn :)))

• Anonym (Caroline)
    Anonym (:)) skrev 2015-08-06 12:02:28 följande:

Men skit vad ni låter negativa :) Livet går vidare. Det blir inte svårare en ni gör det ;) Ni kan ju börja med att vara öppen för det ;) Och... ursäkta... med er "attityd" kommer ni vara singlar läääänge, för att ni väljer det, för ni ser bara problem ;) Lite positiva tankar nu :)))

Är över 40år... Var väl singel i 3år... Det blev ju lite pussande av paddor innan man hittade prinsen ;) Och nu väntar vi en liten "groda" :))) Ut och lev med er :) Våga och vinn :)))

Jodå, livet går absolut vidare. Men alla har inte möjlighet att vara ute och dejta. Jag är positiv och tänker att när mitt barn är tonåring så kommer min egen tid också ????
    Anonym (Caroline) skrev 2015-08-06 12:06:03 följande:

Jodå, livet går absolut vidare. Men alla har inte möjlighet att vara ute och dejta. Jag är positiv och tänker att när mitt barn är tonåring så kommer min egen tid också ????

Man behöver inte gå ut för att dejta ;) Datorn och telefonen är perfekt för ensamstående :))) Förstår att många inte vill att barnet ska träffa nya osv.. Varför? Man kan ha vänner av det motsatta könet :) Min första date var på lekslottet, med hans och mitt barn :) Mitt barn har aldrig vetat att vi var mer en kompisar, vi var "vänner" ;)... Självklart vill man inte släpa hem en ny typ hela tiden... Men när man har träffat någon gång själva, pratat i tele osv är det bra att träffad med barnen... Då ser man hur personen är bland sina egna och dina barn ;) Sen är det ju så att din kommande date kanske är någon du känner från förr... Träffar på en gammal klasskompis eller kompisen bror/syster... Världen är full med singlar som vill träffa någon... Så stäng inte dörren för att ni har barn eller vänta tills dom är tonåringar :) Barn lider inte att träffa vuxna människor :))) Ni är inte bara föräldrar :) ni är man och kvinna med :)
  • Anonym (Caroline)
    Anonym (:)) skrev 2015-08-06 12:29:27 följande:

Man behöver inte gå ut för att dejta ;) Datorn och telefonen är perfekt för ensamstående :))) Förstår att många inte vill att barnet ska träffa nya osv.. Varför? Man kan ha vänner av det motsatta könet :) Min första date var på lekslottet, med hans och mitt barn :) Mitt barn har aldrig vetat att vi var mer en kompisar, vi var "vänner" ;)... Självklart vill man inte släpa hem en ny typ hela tiden... Men när man har träffat någon gång själva, pratat i tele osv är det bra att träffad med barnen... Då ser man hur personen är bland sina egna och dina barn ;) Sen är det ju så att din kommande date kanske är någon du känner från förr... Träffar på en gammal klasskompis eller kompisen bror/syster... Världen är full med singlar som vill träffa någon... Så stäng inte dörren för att ni har barn eller vänta tills dom är tonåringar :) Barn lider inte att träffa vuxna människor :))) Ni är inte bara föräldrar :) ni är man och kvinna med :)

Du har helt rätt. Dock är verkligheten en annan för en del av oss. Glad för din skull att du mött kärleken ????
  • Anonym (Caroline)
    Anonym (:)) skrev 2015-08-06 12:29:27 följande:

Du har helt rätt. Dock är verkligheten en annan för en del av oss. Glad för din skull att du mött kärleken ????
    Anonym (Caroline) skrev 2015-08-06 12:32:55 följande:

Tack :) Och klart är det så :) Men min verklighet behöver ju inte vara annorlunda en din... Däremot tror jag mycket på vilken attityd man har, vad man är öppen för... Man gör det bästa av sin situation :) För en sak är säker ingen kommer att ringa på din/min/er dörr, man måste själv ut i världen och finna det man söker ;) Lycka till :)
Svar på tråden Ensamstående förälder. Helt kört att träffa någon ny.