• kaktusen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej!

Efter snart 7 år tillsammans har sambon och jag beslutat oss för babyverkstad, till min stora förtjusning! Har längtat sen jag var typ 17, och är nu 27 år.

Varit gravid två gånger tidigare, en gång 08 då jag nyss träffat sambon, men vi gjorde då abort i vecka 8. Jag hade precis hämtat ut mina första p-piller och inväntade mensen för att börja ta dem..

Slutade med piller i december 14, blev gravid i februari i år, men fick missfall i vecka 6. Ett avbrutet samlag som inte avbröts i tid.. och det missfallet blev en stor sorg för mig.

Men nu är det nya tag! Hade ägglossning i måndags (den 3/8) antar jag, hade väldigt ont i vanlig ordning iaf. Samlagade varje dag tis - tis;)

Nu till min fråga! Är det någon mer än jag som tänker sig en liten vår/sommarbebbe 16, och känner sig manad att följas åt?

• Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16
  • SamsonS
    No Name skrev 2015-08-30 22:59:19 följande:

Wii lyckades själv att få ut spiralen :) nu kör vi <3

Det gjorde jag också och mannen tyckte att jag var helt dum i huvudet :P
  • Bustrollen
    No Name skrev 2015-08-30 22:59:19 följande:

Wii lyckades själv att få ut spiralen :) nu kör vi <3

Hehe, så gjorde jag för nåt år sen när jag tröttnade på alla blödningar och kramper jag fick av den.
  • Jessica4

Imorgon är bim. Äntligen! Glad men är riktigt nervös. Ju närmare bim jag kommer desto mindre tror jag att jag är gravid. Tror att jag tänker så för att inte bli för besviken när mensen kommer..
    Jag skulle kunna ta ett test men känner att har jag väntat såhär länge kan jag vänta till imorgon och se om mensen kommer eller inte! 

• Anonym (Lilla)

Min mens är sen med 3 dagar! Ska köpa test idag o göra de imorn på morgonen! :) hoppas på plus!

• No Name
    SamsonS skrev 2015-08-31 16:28:46 följande:

Det gjorde jag också och mannen tyckte att jag var helt dum i huvudet :P

Fniss min man hjälpte till :D hihi å vad jag längtar efter ÄL nu <3
  • mariatheresia
    No Name skrev 2015-09-01 12:52:02 följande:

Vilken typ av spiral hade du? Tog min hs den 10 aug, haft första mensen nu så väntar på äl jag med

Hade dock äl den vecka som den plockades ur men prickade väl inte in rätt tillfälle eller så var det för tidigt
  • SamsonS
    No Name skrev 2015-09-01 12:52:02 följande:
    Haha!
    Ja dagarna går så otroligt långsamt nu! Har lång cykel så beräknar att ha ÄL runt 16/9, jättelångt kvar :( mannen är dock lycklig då jag sagt att vi får mysa minst varannan dag då jag inte har helt 100 koll på min cykel ???? den blev ganska annorlunda efter min första graviditet och förlossning :)
  • No Name
    mariatheresia skrev 2015-09-01 13:25:07 följande:

Vilken typ av spiral hade du? Tog min hs den 10 aug, haft första mensen nu så väntar på äl jag med

Hade dock äl den vecka som den plockades ur men prickade väl inte in rätt tillfälle eller så var det för tidigt

Hade HS :) jag blir lite fundersam för idag har jag haft en normalmensblödning igår blödde jag nästan inget så jag undrar om jag tog ut den mitt i mensstarten (livmodertappen var rakt ner och jättelätt att få tag i trådarna) så förhoppningsvis så är det inte toklänge kvar till ÄL (har beställt stickor för att lära mig min kropp igen)

När jag tog ut min HS med 3e barnet så blödde jag nästan ingenting :) det tog sig då på 3e försöket :)
Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16