Flash Gordon skrev 2015-08-18 07:35:51 följande:
Du skrev "gissar vilt". Har du glömt det?
Jag gissade inte "vilt". Jag resonerade logiskt och det visade sig att jag på detta sätt kom fram till rätt svar.
.
Och vad sägs om att du faktiskt läser det Fria Tider skriver? Innan du påstår att de ljuger. Eller förstår du inte vad som står där?
FT skriver exakt det jag refererat till. Att 3 av 4 testade fått justerad ålder. De hänvisar till samma rapportering med exakt samma siffror från Migrationsverket som den andra hemsidan.
Deras rubrik till artikeln är :"Migrationsverket: Tre av fyra testade "flyktingbarn" ljuger om åldern."
Nyckelord: "testade".
De skriver alltså inte att av alla ensamkommande så justeras 3 av 4 utan är noga att betona att det gäller av de som testats.
Tidningen Fria Tider, så påpassad som den är, ljuger alltså INTE utan det är du som antingen inte förstått vad som står där, eller medvetet väljer att miss-representera det som står där.
.
Solidaritet skrev 2015-08-17 13:27:34 följande:
Det här med politiskt korrekt, att kalla humanitet för politiskt inkorrekt visar bara med förstummande tydlighet på en känslomässig öken.
Se, nu gör du samma sak igen. Tillskriver någon någonting de aldrig har sagt.
Är det viktigt för dig att jag säger att du gissar istället för att du gissar vilt?
Jag läser aldrig Fria tider. Jag hittade bara en länk och en rubrik då jag gjorde en googlesökning. Om jag missat ordet testat var det jag som hade fel. Alltså är det så att 44 av 930 ensamkommande flyktingbarn visade sig ha en ålder som enligt bedömning inte stämde överens med den uppgivna. Skönt att vi rett ut det.
Angående politiskt inkorrekt använde du benämningen om länken du postade. Jag klickar aldrig på länkar som kan leda till någon av de främlings/kvinno/homofientiga siterna, därför klickade jag heller ej på den. Jag
gissade helt enkelt att det var en sådan site, och om du kallar den politiskt inkorrekt drar jag slutsatsen att motsatsen är politiskt korrekt. Alltså medmänsklighet.