BF december
Hej, jag är gravid med mitt första barn och är nu i V.21 och har BF 19dec,
Är riktigt glad och bara väntar på att får träffa min lilla son :)
Skulle vara jätte kul om någon vill följas åt! :)
Hej, jag är gravid med mitt första barn och är nu i V.21 och har BF 19dec,
Är riktigt glad och bara väntar på att får träffa min lilla son :)
Skulle vara jätte kul om någon vill följas åt! :)
Har hört att många gör så och tar inte reda på könet, skulle själv aldrig klara det då jag tycker att det är så himla spännande att få veta :) hade nästan inte klarat vänta 9månader då ;)
Jag har nog haft en väldigt tuff graviditet då dom första 3 månaderna låg jag o spydde dag ut och dag in, sedan nu har jag väldigt mycket kramper i vaderna och foglossning plus vätskafylda ben, fötter och fingrar. Så längtar verkligen till att få bli av med det. Dock är det ju så underbart att ligga o känna sparkarna på kvällarna ?? riktigt mys!
Hur har du haft det? Har du haft mycket problem eller en lätt graviditet? Är det ditt första eller har du fler? ????
Hej!
Här är en som är beräknad till 3 december :D Har dock inte kollat vilket kön det är eftersom vi ville vänta tills födseln för att skapa en mer spänning.
Hur får du må? :)
Ja, det är många som frågar hur vi klarar oss och självklart är vi båda övervänta på att få veta, men nu är det bara någon månad kvar så :)
Har inte mått illa överhuvudtaget, men i vecka 12 fick jag foglossning och ifrån vecka 17 blev jag sjukskriven helt pga svår foglossning. Går numera med kryckor var jag än ska.. Så går hemma på dagarna med hunden och bara är så att säga och ska vara såhär tills december. Är redan trött på att bara glo in i tomma väggen. Men blir bättre i september för då ska vi till IKEA (har drygt 20 mil enkel väg så inte så ofta vi är där..) och inhandla massa saker till vår renovering och ommöblering i huset.
Detta är mitt första barn, har kämpat i ca 2,5 år innan det tog sig. Sj?
Känner du sparkar varje dag? Har din partner kunnat känna något?
Jag tror de första rörelserna kom också någon gång i vecka 19 för jag vet att vi var nere i söder då jag sa till sambon att det bubblade sådär "konstigt" i magen, på ett sätt som jag aldrig känt förut. Och sen när jag kom över vecka 20 så började jag bli säker på när bebisen rörde sig.
Idag så känner jag dagligen ganska mycket, som du säger; när man sitter ner eller när man lägger sig är det som att någon domare tickar igång boxningsmatchen. Är så otroligt roligt och gulligt tycker jag. Är ju som ett tecken på att saker och ting är normalt.
På kvällen buffrar/sparkar det ganska hårt, har sett magen röra sig nu i ca 1,5 veckas tid. Men skyller på att jag är rund om magen och lätt kan se när det dallrar av sparkarna :) Sambon har känt nu i ca 1 veckas tid också och varje gång han känner blir han lika fascinerad.
Vad roligt! Är det ditt första barn?Ja, jag trodde det skulle dröja längre innan han kunde känna något eftersom jag har en bullmage.. haha. Men han har nu känt flera gånger och tycker det är spännande att kunna känna sitt barn redan nu.
Jag har som inte hunnit komma till förlossningen än av någon anledning.. Tror det är för att vi vet att mycket kan hända under vägen än så att säga. Försöker bara att se olika scenarion som kan ske. Men ska skriva ett förlossningsbrev att ha med såklart men tror på något sätt att det inte blir som man tänkt sig, om du förstår vad ja menar :)
hehe ja, jag är väl också en som vill ha allt planerat och klart, men eftersom jag själv jobbar på en vårdavdelning så vet jag att mycket kan ändras under ett "sjukdomsförlopp" så att säga.
Man har väl en drömförlossning, men frågan är ju om man kommer få uppleva den :)
Har ni köpt några grejer till barnet än? Ska du och din partner flytta ihop när barnet kommer?
Härligt att ni får mycket! Det är guld värt!
Här har vi köpt en hel del kläder så vi klarar oss ett bra tag framöver. Sen har vi fått massa böcker, en hel låda leksaker samt en leksaksspis till senare. Vagn har vi införskaffat oss, 2 stycken eftersom en blir mer som "slit och släng" då vi vistas mycket i skog och natur-miljöer. Annars så har vi skrivit en gedigen inköpslista på IKEA - men det är både barn och bröllopsgrejer inkluderat i den listan så därför som den blir lång :)
Vad kul att flytta ihop :) Är ni förlovade också?
Vi har köpt mycket begagnat. Finns ju många sidor på facebook som säljer begagnade barnkläder. Har hittat alla våra vinteroveraller till bebisen via de sidorna. Knappt de som är använda. Behöver ha ganska kraftiga overaller här uppe (bor i Norrbotten) eftersom vintrarna kan vara kalla och långa här uppe.
Jo, vi ska gifta oss men blir inte förrän nästa sommar. Var planerat sedan februari i år och i april upptäckte vi graviditeten så det blev liksom bara bättre.
Fast har köpt redan väldigt mycket till bröllopet så nu är det väl mer planering om var festen ska vara, boka fast en vigselförrättare m.m. :)
Ja, men det löser sig ska du se. Bra att vänta också och känna efter, få kolla på ringar i stillhet och så :)
Jo, det är ganska skönt och många av kläderna jag köpt secondhand för 5:-/st har haft prislappen kvar och aldrig använd. Så det känns ganska skönt när man gör sånna klipp :)
Ett annat klipp jag gjorde via en köp- och säljsida på FB var en tjej som sålde ut blöjor i stl. 2 eftersom hennes bebis vägde över 4,5 kg när han föddes så kunde han inte ha dem.
Köpte 3,5 paket blöjor för 90:-, det var ett klipp :)
Jo, inför bröllopet är det mycket även om det är ett helt år kvar innan det är dags. Men det är skönt att jag är ledig under dagarna och hinner göra bort mycket nu innan bebis är född. Imorgon och under veckan ska jag vika dryga 60 servetter till näckrosor :)
Jo, det blir ju en del kostnader så att säga.. Men ett tips är att om du storhandlar, tror det är över 300:- så får man köpa blöjorna billigare. Vi har redan börjat köpa blöjor när vi handlar nu för att slippa de kostnaderna sen. Eller, ja, vi får ju köpa mer blöjor men att redan nu ha en start så att säga.
Ja, det är väl lite tjatigt, men det är ju kul också. Tycker det är extremt kul att ha något att göra, speciellt såhär inför ett bröllop. Planera i huvudet samtidigt att inte drömma sig iväg för mycket heller.. Vi vill ha ett enklare bröllop. Eller, det är inte många som vet om att vi ska gifta oss eftersom vi slår ihop det med vårt 25 och 30-års kalas nästa sommar :)
Men hur får du börja må i övrigt då? Sparkar bebisen mycket?
Till skötbordet har vi köpt följande; skötbädd, blöjor, idominsalva, tvättlappar (parfymfria både torra och de som är lätt fuktiga), och lite förvaringshyllor. Sambon kommer att platsbygga vårt skötbord över tvättmaskinen så vi kommer kunna designa det utifrån vårt badrum och våra önskemål.
Härligt att höra att du mår bra och att bebisen sparkar på han :)
Här har jag också haft en del energi men det är som att när jag ska sätta igång och göra något så försvinner all energi.. Har haft mensvärk nu under hela dagen men känt hur bebisen sparkat på rätt bra. Igårkväll kom en ganska hård spark så jag vaknade till :)
Foglossningen är ju kvar och det börjar märkas nu att bebisen växer och blir tyngre då jag känner hur jag känner en tyngd i magen väldigt tydligt och ganska tidigt in i någon aktivitet.
Tja, köpt in en hel del, men vi gillar väl att vara eller ligga i förväg så att säga :)
Kommer att försöka ställa i ordning så mycket som möjligt i oktober/mitten av november eftersom barnet kan ju komma från mitten av november och då vill jag vara förberedd.
Jo, den gör ju det. Men idag har jag ändå haft bra med energi; hunnit haft party ute med hög musik, solat och nu förberett allt inför vår grillafton plus gjort en massa med bröllopsplaneringen.
Är du sjukskriven för din graviditet? Eller vad menar du med att gå hemma på dagarna? :)
Ja, du är ju beräknad lite senare än oss, så förstår att du vill vänta :) Jag vill göra i ordning till i mitten av november eftersom jag har så mycket foglossning och värk pga det. Igår kunde jag inte stödja på ena benet för det gjorde så ont, så ser helst att jag gör det omkring den tiden så jag orkar med allt annat runt omkring :)
Okej, då förstår jag! Och ett tips om du inte visste om det så finns det en sida som heter bjussa.se . Det är som blocket fast allt är gratis, betalar bara frakten! Har hittat lite grejer där.
Får man skutta in ????
Här väntar mannen & jag vårat första barn den 9 December ^^ Är i vecka 23+3
Är 26 år & bor i Norrbotten.
Jo jag ska inte klaga. Jag har inte mått så dåligt att jag behövt spy eller så men har haft lite bekymmer med ryggen sedan tonåren så där är det lite värre just pga tyngden.
Men det sparkat på rätt bra nu & beskedet kom som en chock. En lyckad chock Hihi
Hoppar gärna in här också! Väntar en liten flicka som beräknas komma 28/12 :)
Var glad så länge du slipper dessa ryggbekymmer. De är inte kul... men tröstar mig med att det finns dom som har det värre.
Jo det är vårat första barn. Någon gång i vecka 14 började "fjärilarna" kännas av.
Nu ser jag en del rörelser (v.24+4) Det känns otroligt. Både läskigt och spännande.
Hoppar gärna in här också! Väntar en liten flicka som beräknas komma 28/12 :)