• Matilda97

BF december

Hej, jag är gravid med mitt första barn och är nu i V.21 och har BF 19dec,

Är riktigt glad och bara väntar på att får träffa min lilla son :)

Skulle vara jätte kul om någon vill följas åt! :)

• Svar på tråden BF december
  • Riktigragger
    Matilda97 skrev 2015-08-10 12:39:37 följande:
    Det är ju väldigt smart, har inte köpt något alls som är till skötbordet faktiskt. Har beställt 3st babyboxar som man får gratis av Apoteket så jag ska nog vänta och se vad vi får i dom också :) Vågar nästan inte se på priserna på allt man måste köpa ;)

Jag mår faktiskt jätte bra nu, har mycket mer energi än innan (även fast jag blir väldigt flåsig snabbt osv), försöker sysselsätta mig med städning och sånt på dagarna nu så att jag inte ska bli galen av att bara gå hemma hela tiden :) Tur det kanske då huset är finare än nånsin nästan haha :)

Min lilla pojk sparkar och härjar som tusan på morgonen och kvällarna men på dagarna känner jag inte han så ofta.

Hur är det själv? Sparkas det hårt? :)
    Till skötbordet har vi köpt följande; skötbädd, blöjor, idominsalva, tvättlappar (parfymfria både torra och de som är lätt fuktiga), och lite förvaringshyllor. Sambon kommer att platsbygga vårt skötbord över tvättmaskinen så vi kommer kunna designa det utifrån vårt badrum och våra önskemål. 

Härligt att höra att du mår bra och att bebisen sparkar på han :) 
    Här har jag också haft en del energi men det är som att när jag ska sätta igång och göra något så försvinner all energi.. Har haft mensvärk nu under hela dagen men känt hur bebisen sparkat på rätt bra. Igårkväll kom en ganska hård spark så jag vaknade till :)

Foglossningen är ju kvar och det börjar märkas nu att bebisen växer och blir tyngre då jag känner hur jag känner en tyngd i magen väldigt tydligt och ganska tidigt in i någon aktivitet. 
  • Matilda97
    Riktigragger skrev 2015-08-10 13:42:15 följande:

Till skötbordet har vi köpt följande; skötbädd, blöjor, idominsalva, tvättlappar (parfymfria både torra och de som är lätt fuktiga), och lite förvaringshyllor. Sambon kommer att platsbygga vårt skötbord över tvättmaskinen så vi kommer kunna designa det utifrån vårt badrum och våra önskemål. 

Härligt att höra att du mår bra och att bebisen sparkar på han :) 

Här har jag också haft en del energi men det är som att när jag ska sätta igång och göra något så försvinner all energi.. Har haft mensvärk nu under hela dagen men känt hur bebisen sparkat på rätt bra. Igårkväll kom en ganska hård spark så jag vaknade till :)

Foglossningen är ju kvar och det börjar märkas nu att bebisen växer och blir tyngre då jag känner hur jag känner en tyngd i magen väldigt tydligt och ganska tidigt in i någon aktivitet. 

Oj vad ni har köpt in! Själv har jag bara köpt ett skötbord :)

Kan förstå att energin försvinner lätt när bebisen börjar växa och kännas så pass mycket. När den börjar bli sådär tung.
  • Riktigragger
    Matilda97 skrev 2015-08-10 15:42:19 följande:
    Oj vad ni har köpt in! Själv har jag bara köpt ett skötbord :)

Kan förstå att energin försvinner lätt när bebisen börjar växa och kännas så pass mycket. När den börjar bli sådär tung.
    Tja, köpt in en hel del, men vi gillar väl att vara eller ligga i förväg så att säga :) 
    Kommer att försöka ställa i ordning så mycket som möjligt i oktober/mitten av november eftersom barnet kan ju komma från mitten av november och då vill jag vara förberedd. 

Jo, den gör ju det. Men idag har jag ändå haft bra med energi; hunnit haft party ute med hög musik, solat och nu förberett allt inför vår grillafton plus gjort en massa med bröllopsplaneringen. 

Är du sjukskriven för din graviditet? Eller vad menar du med att gå hemma på dagarna? :)
  • Matilda97
    Riktigragger skrev 2015-08-10 16:20:07 följande:

Tja, köpt in en hel del, men vi gillar väl att vara eller ligga i förväg så att säga :) 

Kommer att försöka ställa i ordning så mycket som möjligt i oktober/mitten av november eftersom barnet kan ju komma från mitten av november och då vill jag vara förberedd. 

Jo, den gör ju det. Men idag har jag ändå haft bra med energi; hunnit haft party ute med hög musik, solat och nu förberett allt inför vår grillafton plus gjort en massa med bröllopsplaneringen. 

Är du sjukskriven för din graviditet? Eller vad menar du med att gå hemma på dagarna? :)

Det har jag också tänkt göra fast kanske början av december slutet av November, vill nästan helst ha allt framme redan nu för att jag längtar så :) men det får nog ta och vänta lite.

Nej jag är ju bara 18år så egentligen så skulle jag gå i skolan men har tagit studieuppehåll i ett år och funderar på o ta ett jobb nu i höst och jobba så länge jag orkar så att jag får in lite mer pengar :)
  • Riktigragger
    Matilda97 skrev 2015-08-13 09:59:32 följande:
    Det har jag också tänkt göra fast kanske början av december slutet av November, vill nästan helst ha allt framme redan nu för att jag längtar så :) men det får nog ta och vänta lite.

Nej jag är ju bara 18år så egentligen så skulle jag gå i skolan men har tagit studieuppehåll i ett år och funderar på o ta ett jobb nu i höst och jobba så länge jag orkar så att jag får in lite mer pengar :)

Ja, du är ju beräknad lite senare än oss, så förstår att du vill vänta :) Jag vill göra i ordning till i mitten av november eftersom jag har så mycket foglossning och värk pga det. Igår kunde jag inte stödja på ena benet för det gjorde så ont, så ser helst att jag gör det omkring den tiden så jag orkar med allt annat runt omkring :)

Okej, då förstår jag! Och ett tips om du inte visste om det så finns det en sida som heter bjussa.se . Det är som blocket fast allt är gratis, betalar bara frakten! Har hittat lite grejer där. 
  • Tulpan

Får man skutta in ????

Här väntar mannen & jag vårat första barn den 9 December ^^ Är i vecka 23+3

Är 26 år & bor i Norrbotten.

• Riktigragger
    Tulpan skrev 2015-08-16 16:57:51 följande:

Får man skutta in ????

Men absolut!
    Hur får du börja må?
    Hur känns allt för dig?

Bor också i Norrbotten, närmare bestämt i Piteå :)
  • Matilda97
    Riktigragger skrev 2015-08-13 17:23:50 följande:

Ja, du är ju beräknad lite senare än oss, så förstår att du vill vänta :) Jag vill göra i ordning till i mitten av november eftersom jag har så mycket foglossning och värk pga det. Igår kunde jag inte stödja på ena benet för det gjorde så ont, så ser helst att jag gör det omkring den tiden så jag orkar med allt annat runt omkring :)

Okej, då förstår jag! Och ett tips om du inte visste om det så finns det en sida som heter bjussa.se . Det är som blocket fast allt är gratis, betalar bara frakten! Har hittat lite grejer där. 

Ja det är klart! :)

Jaha, har aldrig hört om den sidan förut! Det måste jag kolla :)
  • Matilda97
    Tulpan skrev 2015-08-16 16:57:51 följande:

Får man skutta in ????

Härligt! :)

Bor själv på Gotland så lite längre ner ;)

Hur mår du? Hur har det varit hittills i graviditeten?
  • Tulpan
    Matilda97 skrev 2015-08-16 18:57:15 följande:

Härligt! :)

Bor själv på Gotland så lite längre ner ;)

Hur mår du? Hur har det varit hittills i graviditeten?

Jo jag ska inte klaga. Jag har inte mått så dåligt att jag behövt spy eller så men har haft lite bekymmer med ryggen sedan tonåren så där är det lite värre just pga tyngden.

Men det sparkat på rätt bra nu & beskedet kom som en chock. En lyckad chock Hihi
  • emeliess

Hoppar gärna in här också! Väntar en liten flicka som beräknas komma 28/12 :)

• Matilda97
    Tulpan skrev 2015-08-17 16:33:30 följande:

Jo jag ska inte klaga. Jag har inte mått så dåligt att jag behövt spy eller så men har haft lite bekymmer med ryggen sedan tonåren så där är det lite värre just pga tyngden.

Men det sparkat på rätt bra nu & beskedet kom som en chock. En lyckad chock Hihi

Vad skönt att du inte har mått så illa i alla fall :)

Själv spydde jag i ungefär 16veckor, men efter det så har jag mått helt ok. Verkar som att många har problem med foglossning och ryggen, kan inte vara kul ???? det har inte jag haft något problem med i alla fall :)

När kände du de första rörelserna? Är det första barnet?
  • Matilda97
    emeliess skrev 2015-08-17 16:36:08 följande:

Vad kul!

Hur mår du då? Och hur har det varit för dig under graviditeten? :)
  • Tulpan
    Riktigragger skrev 2015-08-16 17:57:10 följande:

Men absolut!

Hur får du börja må?

Hur känns allt för dig?

Bor också i Norrbotten, närmare bestämt i Piteå :)

Jag mår bra. Får smörja magen med hudkräm då de kliar ibland i samband med att den växer.

Jag är lycklig, nervös, rädd & förväntansfull... Hihi

Jag bor i Boden
  • Tulpan
    Matilda97 skrev 2015-08-18 10:15:39 följande:

Vad skönt att du inte har mått så illa i alla fall :)

Själv spydde jag i ungefär 16veckor, men efter det så har jag mått helt ok. Verkar som att många har problem med foglossning och ryggen, kan inte vara kul ???? det har inte jag haft något problem med i alla fall :)

När kände du de första rörelserna? Är det första barnet?

Var glad så länge du slipper dessa ryggbekymmer. De är inte kul... men tröstar mig med att det finns dom som har det värre.

Jo det är vårat första barn. Någon gång i vecka 14 började "fjärilarna" kännas av.

Nu ser jag en del rörelser (v.24+4) Det känns otroligt. Både läskigt och spännande.
  • Matilda97
    Tulpan skrev 2015-08-24 12:23:05 följande:

Var glad så länge du slipper dessa ryggbekymmer. De är inte kul... men tröstar mig med att det finns dom som har det värre.

Jo det är vårat första barn. Någon gång i vecka 14 började "fjärilarna" kännas av.

Nu ser jag en del rörelser (v.24+4) Det känns otroligt. Både läskigt och spännande.

Jo det är jag väldigt glad över! Jag kan få ganska ont i länden om jag rör mig extra mycket någon dag.

Vad tidigt du började känna :) jag kände första gången i V.19 som jag var 100% säker på att det var sparkar, har precis kunnat börja se rörelser på magen. Tycker dock att det mest känns obehagligt.
  • Matilda97
    emeliess skrev 2015-08-17 16:36:08 följande:

Åh mys :)

Hur har foglossning varit för dig? Börjar tycka att sånt verkar väldigt intressant då jag märkt att många brukar ha det! :)
Svar på tråden BF december