BF december
Hej, jag är gravid med mitt första barn och är nu i V.21 och har BF 19dec,
Är riktigt glad och bara väntar på att får träffa min lilla son :)
Skulle vara jätte kul om någon vill följas åt! :)
Hej, jag är gravid med mitt första barn och är nu i V.21 och har BF 19dec,
Är riktigt glad och bara väntar på att får träffa min lilla son :)
Skulle vara jätte kul om någon vill följas åt! :)
Till skötbordet har vi köpt följande; skötbädd, blöjor, idominsalva, tvättlappar (parfymfria både torra och de som är lätt fuktiga), och lite förvaringshyllor. Sambon kommer att platsbygga vårt skötbord över tvättmaskinen så vi kommer kunna designa det utifrån vårt badrum och våra önskemål.
Härligt att höra att du mår bra och att bebisen sparkar på han :)
Här har jag också haft en del energi men det är som att när jag ska sätta igång och göra något så försvinner all energi.. Har haft mensvärk nu under hela dagen men känt hur bebisen sparkat på rätt bra. Igårkväll kom en ganska hård spark så jag vaknade till :)
Foglossningen är ju kvar och det börjar märkas nu att bebisen växer och blir tyngre då jag känner hur jag känner en tyngd i magen väldigt tydligt och ganska tidigt in i någon aktivitet.
Tja, köpt in en hel del, men vi gillar väl att vara eller ligga i förväg så att säga :)
Kommer att försöka ställa i ordning så mycket som möjligt i oktober/mitten av november eftersom barnet kan ju komma från mitten av november och då vill jag vara förberedd.
Jo, den gör ju det. Men idag har jag ändå haft bra med energi; hunnit haft party ute med hög musik, solat och nu förberett allt inför vår grillafton plus gjort en massa med bröllopsplaneringen.
Är du sjukskriven för din graviditet? Eller vad menar du med att gå hemma på dagarna? :)
Får man skutta in ????
Här väntar mannen & jag vårat första barn den 9 December ^^ Är i vecka 23+3
Är 26 år & bor i Norrbotten.
Får man skutta in ????
Ja, du är ju beräknad lite senare än oss, så förstår att du vill vänta :) Jag vill göra i ordning till i mitten av november eftersom jag har så mycket foglossning och värk pga det. Igår kunde jag inte stödja på ena benet för det gjorde så ont, så ser helst att jag gör det omkring den tiden så jag orkar med allt annat runt omkring :)
Okej, då förstår jag! Och ett tips om du inte visste om det så finns det en sida som heter bjussa.se . Det är som blocket fast allt är gratis, betalar bara frakten! Har hittat lite grejer där.
Får man skutta in ????
Härligt! :)
Bor själv på Gotland så lite längre ner ;)
Hur mår du? Hur har det varit hittills i graviditeten?
Hoppar gärna in här också! Väntar en liten flicka som beräknas komma 28/12 :)
Jo jag ska inte klaga. Jag har inte mått så dåligt att jag behövt spy eller så men har haft lite bekymmer med ryggen sedan tonåren så där är det lite värre just pga tyngden.
Men det sparkat på rätt bra nu & beskedet kom som en chock. En lyckad chock Hihi
Men absolut!
Hur får du börja må?
Hur känns allt för dig?
Bor också i Norrbotten, närmare bestämt i Piteå :)
Vad skönt att du inte har mått så illa i alla fall :)
Själv spydde jag i ungefär 16veckor, men efter det så har jag mått helt ok. Verkar som att många har problem med foglossning och ryggen, kan inte vara kul ???? det har inte jag haft något problem med i alla fall :)
När kände du de första rörelserna? Är det första barnet?
Var glad så länge du slipper dessa ryggbekymmer. De är inte kul... men tröstar mig med att det finns dom som har det värre.
Jo det är vårat första barn. Någon gång i vecka 14 började "fjärilarna" kännas av.
Nu ser jag en del rörelser (v.24+4) Det känns otroligt. Både läskigt och spännande.