Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Hur lät invandringsdebatten för 20 år sen?

SchaefferBoy skrev 2015-08-06 19:44:25 följande:
    Håller med, det är köpta idioter vid makten. De har fått stora mutor.

Hela Sverige är nerlusat. Vägglöss, löss, våldtäkter, fattigdom, våldsbrott, inbrott, skit på gatorna, allt detta har ökat flera hundra procent. Och det är företagen och medelklassen och fattiga som betalar. Överklassen är rik och har satt pengarna så att ingen kan tafsa på dem.

"Människorsyn", att ruinera sitt eget folk är "god"   "människosyn"... samtidigt ligger päronen på Carema med liggsår och sönderstressade underbetalda under- och sjuksköterskor.
    Hm, typisk SD-analys. 

Och sen undrar SD-klientelet varför ingen vill umgås med dem.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Putte11 skrev 2015-08-06 21:15:25 följande:
    Och korrekt - inte mycket har hänt. I de invandringskritiska partierna sitter det fortfarande en massa pajasar. Att lyfta fram Vivianne F är kanske inte det jag skulle gjort om jag ville stärka min tes. 
    Jag tycker det stärker Gerts tes. Inte så stor skillnad på hennes "Snart måste alla svenska skolbarn vända sig mot Mecka" och dagens SD-retorik.

Möjligen att det var lite mindre pajaseri i dåtidens Ny Demokrati än i dagens SD.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-08-06 21:24:11 följande:
    Hittar du någon lögn i analysen? Visst, inte så vårdat språk kanske men det mesta stämmer ju.

Mutorna kommer från Bryssel. Innan valet kom det fram att Margit Paulsen hade fått mutor för att skriva positivt om företag i en EU-tidning. Det har kommit rapporter om att vägglössen har ökat explosionsartat. Fattigdomen breder ut sig och annan brottslighet ökar. De rika blir rikare och de fattiga blir fattigare. Problemen i äldrevården har varit kända i flera år, liksom dom underbetalda under- och sjuksköterskornas stressade arbetssituation.

När jag belyser dom här problemen, innebär det då att ingen vill umgås med mig?
    Jag tycker det var fascinerande att lyssna på Franzén så här 20 år efter jag hörde henne förra gången. När det begav sig menade många att hon lyckades sänka Ny Demokrati med sin oförblommerade rasism.

Hennes tal skulle i princip kunna plankas och återanvändas av dagens SD.

För övrigt var det samma domedagsstämning då som nu bland tokskallarna - men i dag är svenska folket väsentligt mycket rikare än vi var då.
  • FDFMGA
    SchaefferBoy skrev 2015-08-06 21:30:03 följande:
    Jag har väldigt tillfredställande umgänge. Troligen är du mycket mycket ensam själ.

Men jag hoppas att du även får karma för dina åsikter. Det är inte enbart andra som ska drabbas av dina och dina gelikars åsikter, din karma kommer.
    Hm, karma

Ja den klanen, den SD-klanen drar verkligen till sig tokskallar.

Dina besvärjelser i ditt första inlägg är verkligen kännetecknande för tokklanen.

"Köpta idioter vid makten" som vill ruinera sitt folk.

Ja, herregud vilken standard det är på en del av det klientel som lallar för SD-klanen.

Och nu ska "karma" straffa mig för att jag skrattar åt kretinerna som samlats kring SD

Ja, herregud
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-08-06 21:35:12 följande:
    Det är klart att hon är rasist. Att påtala hur verkligheten ser ut är mycket rasistiskt - så var det 1994 och så är det i dag.

Ganska roligt att se vänsterfeministen och salladskommunisten hålla med varandra.
    Hon hade ju bevisligen fel. Svenska skolbarn vänder sig inte mot Mecka och svenskarnas ekonomi är bättre nu än då.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-08-06 21:46:17 följande:
    Till och med Mona Sahlin har blivit förskräckt när hon har sett förskolebarn leka IS-krigare på lekplatsen. Om hon kan erkänna att Sverige har varit naivt borde du också kunna det.

1994 var det fortfarande bankkris i Sverige. Det är klart att ekonomin är bättre i dag än den var då.
    Jag tror att du ska fokusera på "svenska" i Franzéns profetia om att svenska skolbarn snart måste vända sig mot Mecka.

Det finns ju tokskallar även i dag som tror att Sverige ska islamiseras och att  islam blir dominerande, De har ju till och med myntat ett begrepp för sina tokerier, hm, jag har glömt benämningen - men du känner säkert till den, den slutar på stan.

Nja, som Putte skrev så har det varit ekonomisk kris även nu, en global sådan där Sverige klarat sig märkligt väl ekonomiskt.

Jag hörde någon uppgift om hur mycket svenska folkets samlade förmögenhet ökat på bara ett kvartal för en månad sen eller så. Det rörde sig om nästan ofattbart stora belopp.

Svenska folket blir bara rikare och rikare, möjligen kan man ha en hel del synpunkter på fördelningen - men inte desto mindre innebär detta att klanens babblande om att domedagen är här och karma ska komma i fatt er bara blir än mer skrattretande.

Varför inte värva Gudasänd till SD - han gillar konspirationsteorier och är mycket för att hans motståndare som hävdar att vi inte besprutas med gifter från ovan drar på sig dåligt karma smile2.gif
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2015-08-06 22:06:45 följande:
    Jag tror att du ska fokusera på "svenska" i Franzéns profetia om att svenska skolbarn snart måste vända sig mot Mecka.

Det finns ju tokskallar även i dag som tror att Sverige ska islamiseras och att  islam blir dominerande, De har ju till och med myntat ett begrepp för sina tokerier, hm, jag har glömt benämningen - men du känner säkert till den, den slutar på stan.

Nja, som Putte skrev så har det varit ekonomisk kris även nu, en global sådan där Sverige klarat sig märkligt väl ekonomiskt.

Jag hörde någon uppgift om hur mycket svenska folkets samlade förmögenhet ökat på bara ett kvartal för en månad sen eller så. Det rörde sig om nästan ofattbart stora belopp.

Svenska folket blir bara rikare och rikare, möjligen kan man ha en hel del synpunkter på fördelningen - men inte desto mindre innebär detta att klanens babblande om att domedagen är här och karma ska komma i fatt er bara blir än mer skrattretande.

Varför inte värva Gudasänd till SD - han gillar konspirationsteorier och är mycket för att hans motståndare som hävdar att vi inte besprutas med gifter från ovan drar på sig dåligt karma smile2.gif
    Sverabia är visst den deskriptiva benämningen på Sverige bland vissa av de förmågor som lockats fram av SD.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-08-06 22:12:15 följande:
    Jag kan inte längre ta dig på allvar. Du tror att SD vill införa barnaga och du kommer i nästan varje inlägg med förlöjligande plattityder om SD och deras väljare. 
    Nej, det har jag inte påstått. Jag såg att du nämnde det i ett tidigare inlägg. Du syftar på min länk där jag ville understryka att SD-kulturen inte är så välintegrerad med den svenska. 

När du ser på den undersökningen så får du sålla lite. Annars kan du ju lika väl påstå att jag förklarat att SD är muslimer, de länder som ligger på andra sidan skalan jämfört med Sverige  är uteslutande muslimska sådana.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-08-06 22:46:43 följande:
    Precis. Sverige ligger på ena sidan skalan och muslimska länder på den andra sidan skalan. Och du påstår då att SD inte delar den svenska sidans värderingar. Hur får du ihop det?

Min definition av islamisering är att moskéer byggs och det införs särrättigheter för muslimer. I dag byggs det moskéer runt om i Sverige som finansieras av diktaturen Saudiarabien och det införs enskilda badtider för muslimer. Nu börjar muslimer i Sverige även få räntefria banklån. Vad kallar du det här?
    samtiden.nu/1955/extrema-svenskar-och-extrema-liberaler/

Här kan du läsa hur ditt partiorgan gråter över svenskarnas inställning.

Jag ska se om jag hittar en artikel där man mer fokuserar på svenskarnas brist på nationalism.

Men visst, jag hade förväntat mig att du skulle komma med den anmärkning du gjorde nu redan igår.

Det är en slags paradox att många av dem som flyr till Sverige kommer från kulturer där värderingarna skiljer sig avsevärt från svenska, men bara skenbart. Vi har ju inte en rasistisk syn på vilka vi tar emot utan bedömningarna sker på individnivå - och det är ju grundläggande för rasismen att man ser individer som representanter för kulturer, men också grundläggande för  gängse västerländsk rättsuppfattning att man inte döms för andras åsikter eller gärningar.

Däremot tycker jag att integrationen mycket mer skulle betona svenska värderingar och vad mig anbelangar anser jag att vi aldrig borde kompromissa med dessa, vara sig gentemot sverigedemokrater eller andra grupper som har etablerat subkulturer som föraktar den svenska.
  • FDFMGA
    Putte11 skrev 2015-08-06 23:15:11 följande:
    Du borde nog läsa lite annat än Samtiden och Avpixlat etc. Och integration handlar inte om att bara försvenska alla som kommer hit. Hur vill du betona och inte kompromissa med de svenska värderingarna och vad är det specifikt du tänker på som inte i övrigt täcks av svenska lagar etc.?
    Nja, nu läser jag inte Samtiden eller avpixlat. 

Men annars är det min uppfattning att Sverige länge har präglats av en överseende syn på invandrare, de är inte som vi och därför kan man heller inte ställa samma krav på dem som vi gör på oss själva. Så länge vi inte betraktar dem som kommer hit som våra jämlikar så länge kommer integrationen att fungera sämre än den skulle behöva göra.

Jag tror att det börjar hända lite på det invandringspolitiska området, i stället för en enad front mot SD distanserar de övriga partierna sig från varandra vilket i bästa fall kommer att innebära att de kan diskutera och debattera invandringens för- och nackdelar inbördes, utan att fokus hamnar på ett rasistiskt parti.

Förhoppningsvis kommer det att bli möjligt att i framtiden diskutera exempelvis språkkrav för medborgarskap, eller lämpligheten i att skattefinansierade badhus har skilda tider för män och kvinnor, det kan diskuteras hur det är för unga tjejer att växa upp i vissa förorter och av omgivningen hindras från att anpassa sig till svensk kultur.

SD:s framgångar beror inte främst på SD själva utan att övriga partier inte tar ställning för tjejen som är född i Sverige men tvingas anpassa sig till den kultur hennes föräldrar flytt i från inte till den svenska som hon själv vill bli en del av.

Det är för jävligt att de övriga partiernas flathet har inneburit att invandringsfrågan för närvarande ägs av ett rasistiskt parti.
  • FDFMGA
    Putte11 skrev 2015-08-06 23:57:15 följande:
    Haha, my mistake, när jag såg att det var samtiden, så kopplade jag till Gert. Beklagar anklagelserna.

Håller i grunden med om mycket av ovanstående och har inga som helst problem med att det ställs krav på dem som kommer hit. Istället för att som många SD:are bara begränsa inflödet rakt av, så tror jag på en stor öppenhet, men i gengäld även höga krav. 
    Mm, med en bättre fungerande integration och iofs bostadsmarknad så skulle mycket vara vunnet. Alla människor vill vara behövda och delaktiga, har man den utgångspunkten som dessutom är sann så ser man till att de som kommer hit erbjuds så lite passivitet som möjligt.

Nu, måste jag skynda iväg och läsa SamtidenSkrattande
  • FDFMGA
    SchaefferBoy skrev 2015-08-07 00:29:44 följande:
    Kalla någon kretin? Det var moget och väldigt proffessionellt i en diskussion.

Du har en fantastisk standard du. En sk stjärnstandard. Jaja du får se du. Ta inte mitt ord för det. Ditt kommer till dig i alla fall.
    Så om jag inte tror på dina profetior om att karma ska straffa mig så kan jag lugnt fortsätta att skratta år att SD drar till sig kretiner i så pass stor utsträckning.

KarmaSolig

Snart låter det väl så här om delar av klanen, kanske med någon klanvariant som Jimmie Jimmie- Jimmie Jimmie - Jimmie Jimmie - Jimmie Jimmie. Jimmie Jimmie...

• FDFMGA
    JTA skrev 2015-08-07 12:01:25 följande:

Så hur hade ni tänkt att detta skulle fungera då? Med tanke på att 40 % av de syriska flyktingarna har mindre än gymnasial kompetens. Med tanke på att ca 20 % av arabisktalande invandrare enligt uppgift är analfabeter? Till exempel. Situationen är värre i andra folkgrupper.

Givet detta, vilka krav kan man ställa på dessa? Krav som gör att de kan bli nettobidragare till det svenska samhället. Som gör att de i genomsnitt inte gör Sverige till ett fattigare land. Förklara hur det skall gå till.
    Jag är osäker på om det ens är möjligt att ha en dialog om man har så vitt skilda utgångspunkter som vi har.

Om man anser att det primära med flyktingmottagande är att det ska ge samhället en nettoinkomst så ska man självklart förändra asylprövningen fullständigt och utgå från en bedömning av hur snabbt en person som får asyl kan komma i arbete, men det är inte min utgångspunkt.

Jag anser att den 58-årige mannen med ett ben som sprängts sönder av en mina, med bristfällig utbildning men med mycket goda asylskäl ska få asyl trots att han sannolikt bara kommer att innebära kostnader för samhället.

Eller kort och gott. Ett system som utgår från grundtanken - "Vad kan du som enskild individ bidra med till vårt land?" tillsammans med en plan för hur detta ska uppnås, har ingen som helst koppling med ett system som sorterar utifrån frågeställningen "är du lönsam lilla vän?".
Svar på tråden Hur lät invandringsdebatten för 20 år sen?