Sorg över misslyckande
Jag tycker inte du ska känna dig misslyckad. Du har varit med om två oerhört tuffa graviditeter och förlossningar och du är ju verkligen en kämpe som gått helskinnad ur det här. Och just det att du höll på att dö kan göra dig mer sårbar. Du vet hur skört livet är och ville ge dina barn det bästa. Och det har du utan tvekan. Du är en fantastisk kvinna som burit dina fina barn och vårdat dom ömt även om din kropp ville annat så betyder inte det att du som person är en dålig mamma. Du har upplevt extremt mycket stress under dina graviditeter samt att barn ett föddes för tidigt. Inte undra på att din kropp sa ifrån och då slutar producerar mjölk. Det är absolut inte ditt fel och det finns absolut inget fel i att ge bröstmjölksersättning. Det fick jag göra efter jag fick mitt femte barn pga vårdens slarv och jag har fått kronisk värk som kräver starka mediciner som jag inte får amma med. Och det är inte mitt fel och jag är ingen dålig mamma för att jag måste ta medicin och då inte kan amma. Precis som du inte är en dålig mamma för att du inte har kunnat amma. Så länge våra barn mår bra, de bor i en trygg och kärleksfull familj så är vi bra mammor. Så va stolt över dig själv istället för att leta fel, för du har inte det.