• Anonym (Förbannad)

Kan hon ta barnet när det föds?

Det är dags för förlossning om ett par månader. Men jag klarar inte av henne längre. Jag funderar på att kasta ut henne.

Jag vill ju fortfarande vara pappa till mitt barn dock.

Hon säger att hon tänker säga att hon inte vet vem pappan är osv. Att jag aldrig ska få träffa barnet.

Vad gör jag?

• Svar på tråden Kan hon ta barnet när det föds?
  • Nydahl

Du går till kommunen och säger att de är du som är pappan och att du vill ha de fastställt med dna prov.

• Anonym (R)

Du är pappan du har rättigheter, framförallt har barnet rätt till dig.
    Begär faderskapstest, och sen begär du till att börja med umgänge, när barnet blir större så kräver du utökat umgänge tills ni har växelvis eller hur det nu kommer passa er och så kan du stämma henne på vårdnad, alltså att även du är vårdnadshavare till barnet.
    Detta förutsatt att n inte kan komma överens på annat sätt. 
    Men dom möjligheterna har du.

Sen skulle jag om jag var du vara väääldigt försiktig med att kasta ut henne medan hon bär ditt barn.
    Det kan komma att ligga dig i fatet i senare ev. vårdnadstvister att du inte var mer aktsam om barnet som ligger i magen. 

• Anonym (Förbannad)
    Anonym (R) skrev 2015-08-07 09:23:47 följande:

Du är pappan du har rättigheter, framförallt har barnet rätt till dig.
    Begär faderskapstest, och sen begär du till att börja med umgänge, när barnet blir större så kräver du utökat umgänge tills ni har växelvis eller hur det nu kommer passa er och så kan du stämma henne på vårdnad, alltså att även du är vårdnadshavare till barnet.
    Detta förutsatt att n inte kan komma överens på annat sätt. 
    Men dom möjligheterna har du.

Sen skulle jag om jag var du vara väääldigt försiktig med att kasta ut henne medan hon bär ditt barn.
    Det kan komma att ligga dig i fatet i senare ev. vårdnadstvister att du inte var mer aktsam om barnet som ligger i magen. 

Hmm, så jag får gå och dras med bitchen ett tag till då :( Usch.
  • Birgitta02

Se till att kommunen får veta att du är pappan när det är dags. Och försök se till att vårdnaden blir gemensam. Då har du samma juridiska rättigheter som mamman. Umgänget påverkas inte av vem som har boende och vårdnad ändå.

Jag håller inte med om att du sitter i klistret om du kastar ut mamman. Kan man inte komma överens så är det så mycket bättre med två skilda föräldrar än bo ihop med två föräldrar som hatar varandra. Undersök om det går att få ett boende till mamman. Eller har hon föräldrar som hon kan flytta hem till?

• Anonym (G)
    Anonym (Förbannad) skrev 2015-08-07 09:26:05 följande:
    Tänk på att barnet har rätt till även sin mamma om hon inte blir en väldigt dålig en, inte bara till sin pappa.
    Låt inte barnet komma i kläm, sätt det alltid först!
  • Anonym (A)

På vilket sätt är hon en bitch?
  • Johan70

Man kan anmäla faderskap redan innan barnet är fött. Du behöver alltså inte vänta med att anmäla till soc. att det är du som är pappa.

• Anonym (Mom)

Hon är barnets mamma och gravid,visa respekt!Annars kan det bli svårt att för dig att träffa ditt barn sen!

• TeresB

Ring familjerätten och boka in samtal redan nu. Så kanske ni kan rädda lite av er relation. Det kommer varaviktigt för er båda att ha en vettig relation så att ni kan hjälpas åt med bebisen även om ni inte bor tillsammans samt att ni hinner ordna boendet tills det är dags att bli föräldrar.

• Drottningen70

Tja.. Du kommer att få dras med henne under måååånga år framöver. Även efter att barnet fötts så kommer ditt umgänge med barnet, under ett bra tag ske tillsammans med mamman.
Svar på tråden Kan hon ta barnet när det föds?