Tänk att allt ska delas in i svart eller vitt. Vad jag menar är att det faktiskt drunknar barn som inte hade behövt att dö om den som ansvarade för barnet hade haft full koll. Självklart finns det alltid undantag men efter att ha läst och sett om vissa olyckor så händer dessa också för att barnet helt enkelt varit utan tillräcklig uppsikt.
Det är den enklaste och vanligaste sanningen. Ett barn på 3 cyklade ner i poolen på tomten, mamma var inne! Pappan till pojken häromdagen vet jag inget om men han hade gått och ropat på pojken, har man så lite koll så man inte vet vart han försvann så tycker jag det är anmärkningsvärt. Tvååringen som ramlade i poolen igår var trots allt bara två år och i den åldern har man ständig uppsikt, allra helst ute med en pool i närheten. Kanske var barnet inne och en dörr stod på glänt men med en pool i närheten får man vidta så detta inte kan hända. Föräldrar måste börja göra bättre riskbedömningar!
En period nu i sommar ramlade det ut barn på löpande barn från fönster, vems ansvar är det. Den vuxnes eller är det också nåt som inte går att undvika?
Att lämna sitt barn i bilen så den steks,vem ansvar är det? Är det också en olycka, för förälderns skulle ju bara vara inne en stund i affären.