Döda barn
Det kommer alltid att finnas barn som drunknar oavsett om alla tar sitt ansvar. Olyckor händer liksom.
Det kommer alltid att finnas barn som drunknar oavsett om alla tar sitt ansvar. Olyckor händer liksom.
Ja, det kan hända olyckor när båtar välter och föräldrar kommer ifrån sitt barn. Men är man på en badstrand och faktiskt lämnar sitt barn utan uppsikt, om än för några sekunder, då undrar jag ens om det är en olycka och inte dråp....man har brustit i sitt ansvar gentemot barnet.
Har man koll, så kan barnet absolut hamna under vattnet, men som sagt, det är uppe på 2 sek...
Där jag bor får barnen hoppa ner från brygga själv i vatten som dom inte ens bottnar i. Dessa är 10! Bryggan är oxå 200 m lång så barnet hinner ju definitivt drunkna innan anhörig är framme. Detta är hemskt! Är det konstigt att barn drunknar?! Har en 10 årig lillebror så det är hans kompisar som hoppar men det får han inte själv. Min mamma eller jag/ min man står mer och kollar när han hoppar. Att föräldrar inte bryr sig. Bara ligger solar på stranden. Skandal!
Det här med att kunna hålla stenkoll och aldrig kolla bort är bara något du lurar i dig själv. Du måste tro på det. Du måste tro att du har kontrollen och inget kan hända ditt barn.
Verkligheten är en helt annan.