• Anonym (TS)

    När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?

    Vi har ett barn på 3,5 år som kom till på andra försöket. Vi var båda helt överens att ha 3-4 år mellan barnen, varför vi började försöka i vintras. Blev då gravid direkt, men fick missfall. Veckorna gick, blev gravid igen, men missfall även igen. 

    Detta har tagit mig så oerhört hårt, främst för att "alla" frågar om syskon. Jag svarar att man inte kan bestämma när syskon kommer, men folk verkar verkligen inte fatta utan tjatar vidare om hur syskon är viktiga. 

    Jag ångrar inte att vi inte började tidigare, men det stressar mig så då vårt barn bara blir större. Hon frågar själv varför hon inte har syskon, och det gör mig så himla sorgsen. Alla våra vänner har fått syskon till sina barn, medan vårt dröjer. Jag vet att alla inte ens får ETT barn, men alla har ju sin egen situation. Mina närmaste vänner är gravida nu, och det är knappt jag orkar att träffa dem. 

    Finns det någon annan här i samma sits och vill prata? 

  • Svar på tråden När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?
  • EmPe
    Oscarsmamma84 skrev 2015-08-25 09:38:35 följande:

    Jag har bim imorgon. Tror dock mensen kommer


    Åh:( Håller tummarna för att den inte gör det. Du har inte brytt dig om att testa ännu?
  • Oscarsmamma84
    EmPe skrev 2015-08-25 09:41:03 följande:

    Åh:( Håller tummarna för att den inte gör det. Du har inte brytt dig om att testa ännu?


    Nej brukar inte testa från2-3 dagar bim. Mensen kan ju bara vara sen som den oftast är oxå. Har ont i magen idag så mensen kommer säkert imorn.
  • Anonym ((Längtar))

    Och jag har BIM på fredag. Lustigt vad synkade vi är.

  • EmPe
    Anonym ((Längtar)) skrev 2015-08-25 13:25:05 följande:

    Och jag har BIM på fredag. Lustigt vad synkade vi är. smile1.gif


    Vad spännande, håller tummarna för dig också då????
  • EmPe
    EmPe skrev 2015-08-25 14:36:31 följande:
    Vad spännande, håller tummarna för dig också då????
    Oj..skulle va en smiley och inte en massa frågetecken..:)
  • Anonym (TS)
    EmPe skrev 2015-08-25 09:00:09 följande:

    Hur går det för er? Någon som har bim snart? Jag ska testa till helgen..skitjobbig väntan nu..


    Jag ska ha mens nästa vecka (vägrar använda det töntiga BIM, haha), men är ingen tjuvtestare. Absolut tidigast dagen före, och då bara om det har nåt syfte, tex att dricka alkohol på fest. Ett test ska ju vara ett besked, och att kolla tre dagar för beräknad mens ger ju inget säkert svar. Glad
Svar på tråden När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?