• Santii

Mensvärk utan mens, neg grav.test

Hej! Jag är ny här på familjeliv och tänkte ställa min första fråga :)

Jag har haft p-stav i 5 år, hade då mens endast ett par ggr/år. I februari tog jag ut den och började direkt med p-piller (neovletta 28) och fick direkt regelbunden mens. Efter mensen i mitten av Maj började jag aldrig på ny karta då jag och sambon vill försöka bli gravida. Jag fick mens både i juni och juli på precis samma beräknade dag som om jag hade fortsatt med p-pillerna. Vi har haft regelbundet sex hela tiden, ca varannan dag. Nu skulle jag haft beräknad mens i förrgår, har haft mild mensvärk varje dag men än har den inte kommit. Gjorde grav.test imorse som visade negativt. Har inte testat med äl-stickor så är inte säker på att den kommit igång än. Har inga direkta grav symtom förutom sen mens, men hoppas såklart.

Min fråga är om det är någon som vart med om att mensen kommit på exakt dag ett par månader och sedan blivit oregelbunden? Känns som att den antingen borde bli det direkt eller inte alls? Kan jag ha testat för tidigt, Bim+2?

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Mensvärk utan mens, neg grav.test
  • Pimpinellan

Senare mens med några dar räknas inte som oregelbundet. Äl kan ha varit lite senare bara eller också är du gravid,men det syns inte på test än.

• Santii

Nej så är det ju. Det konstiga är att mensvärken är borta sedan igår eftermiddag så nu känns det verkligen inte som mensen är på väg. Får avvakta helt enkelt.

Tack för ditt svar

• pareja333

Hej!

Jag hade så en månad efter p piller stopp neovletta i våras. Mensen var nästan 2 veckor sen, testade var tredje dag negativa test. Kom fram till att jag antagligen inte haft någon ägglossning den cykeln. Efter p piller stopp kan det för vissa ta ett litet tag innan ägglossningen kickar igång regelbundet igen :)! Eller så kanske du har haft en mycket senare ägglossning än beräknat, och är gravid fastän de inte syns på test!

Lycka till :)!!

• Santii

Hej pareja333!

Tack för ditt svar!

Då är det antagligen bara kroppen som spökar för mig efter ppiller stoppet! Tog det lång tid för dig att få regelbunden mens/äl igen efter stopp med neovletta? :)

• undrar91

Jag slutade med neovletta i januari och var så nöjd att allt funkade både februari och mars sen tog det tills juni innan jag fick nästa mens och sen dess har den vart borta. Så jag har tyvärr inget uppmuntrande att komma med. Vet inte om jag haft äl, troligen inte. Och bara negativa test. Hoppas allt går snabbare för dig!

• pareja333
    Santii skrev 2015-08-10 17:52:35 följande:

Hej pareja333!

Tack för ditt svar!

Då är det antagligen bara kroppen som spökar för mig efter ppiller stoppet! Tog det lång tid för dig att få regelbunden mens/äl igen efter stopp med neovletta? :)

Slutade med p piller i april och har haft mens 3 ggr på 5 månader. Och den är tyvärr fortfarande oregelbunden :-/! Åt p piller 6 år. Så det tar nog lite tid för kroppen att återhämta sig :)!

Var hos BM i juli, och hon tyckte det va jättebra att jag fått mens hela 3 ggr sen stopp... Så jag antar att det är supervanligt att de kan ta lite tid för vissa :)
  • pareja333
    undrar91 skrev 2015-08-10 18:37:35 följande:

Jag slutade med neovletta i januari och var så nöjd att allt funkade både februari och mars sen tog det tills juni innan jag fick nästa mens och sen dess har den vart borta. Så jag har tyvärr inget uppmuntrande att komma med. Vet inte om jag haft äl, troligen inte. Och bara negativa test. Hoppas allt går snabbare för dig!

Suck så jobbigt...:(

Hur länge åt du neovletta?

Jag åt neovletta i 6 år, och har oregelbunden mens sedan jag slutade med dem i april..

Har du gått till någon gyn/barnmorska och kollat sedan du slutade i januari?:)
  • undrar91
    pareja333 skrev 2015-08-10 21:17:39 följande:

Suck så jobbigt...:(

Hur länge åt du neovletta?

Jag åt neovletta i 6 år, och har oregelbunden mens sedan jag slutade med dem i april..

Har du gått till någon gyn/barnmorska och kollat sedan du slutade i januari?:)

Tjaa.. ca 8 år. Så det är ju några år som ska ut ur systemet :)

och nej det har jag inte, jag ringde en innan sommaren ang. den uteblivna mensen och hon tyckte att jag skulle slappna av och höra av mig i höst om jag inte fått någon mens. Men hon sa inget om p-piller utan trodde på "inre stress" ...

Jag vet inte vad jag ska tro, känns som att pillerna är boven här faktiskt. Jag ska nog ringa igen om nån månad om inget händer :)

Hoppas att du också börjar fungera snart!
  • pareja333
    undrar91 skrev 2015-08-10 21:37:05 följande:

Tjaa.. ca 8 år. Så det är ju några år som ska ut ur systemet :)

och nej det har jag inte, jag ringde en innan sommaren ang. den uteblivna mensen och hon tyckte att jag skulle slappna av och höra av mig i höst om jag inte fått någon mens. Men hon sa inget om p-piller utan trodde på "inre stress" ...

Jag vet inte vad jag ska tro, känns som att pillerna är boven här faktiskt. Jag ska nog ringa igen om nån månad om inget händer :)

Hoppas att du också börjar fungera snart!

Okej!

Känns som dom har massa bortförklaringar, när man frågar. Är övertygad att pillerna är boven även i mitt fall. Känns som om många som ätit just neovletta har fått problem med oregelbunden/utebliven mens efter p piller stopp... Synd att man inte blir informerad om detta. Jag hade ingen aning om att det skulle bli krångel efter p piller stopp.

De månaderna när jag inte haft någon mens har jag haft molande värk i äggstockarna pms m.m, alla tecken på att äl skett och att mensen borde komma!! Tycker det är märkligt..

Hur har din kropp betett sig under månaderna när du ej fått mens?

Skönt att kunna prata av sig lite med er tjejer som har liknande bekymmer!!:)
  • undrar91
    pareja333 skrev 2015-08-11 10:34:55 följande:

Okej!

Känns som dom har massa bortförklaringar, när man frågar. Är övertygad att pillerna är boven även i mitt fall. Känns som om många som ätit just neovletta har fått problem med oregelbunden/utebliven mens efter p piller stopp... Synd att man inte blir informerad om detta. Jag hade ingen aning om att det skulle bli krångel efter p piller stopp.

De månaderna när jag inte haft någon mens har jag haft molande värk i äggstockarna pms m.m, alla tecken på att äl skett och att mensen borde komma!! Tycker det är märkligt..

Hur har din kropp betett sig under månaderna när du ej fått mens?

Skönt att kunna prata av sig lite med er tjejer som har liknande bekymmer!!:)

Nej eller hur, jag frågade en bm om just pillerstopp innan jag slutade. Och kroppen skulle ju börja fungera direkt och man skulle inte få några biverkningar... hm.. visst :)

Jag har faktiskt haft exakt samma som dig, och har aldrig haft molvärk så ofta och mycket som de här månaderna. Det känns som att något jobbar i en men inte orkar hela vägen.

Har du prövat något för att kickstarta kroppen?

Jag prövade rosenrot nån månad, men hände inget. Trodde att min järnbrist också kunde ha något med det hela ett tag men enligt henne jag pratade med innan sommaren ska det inte påverka heller..

Hur går det för TS ? :)
Svar på tråden Mensvärk utan mens, neg grav.test