• Lindez

Vill bli sambo, men han vill va särbo

Jag är så grymt trött på att bo ensam, jag vill bygga upp ett liv med min kille. Allt är bra mellan oss, men jag känner att det inte kommer att hålla om vi inte delar vår vardag med varandra.
    Han vill men sen ändrar han sig lika fort, och det är alltid olika ursäkter till varför han inte vill. Jag älskar honom men jag mår dåligt av att bo ensam. vad ska jag göra???

• Svar på tråden Vill bli sambo, men han vill va särbo
  • Anonym (Hej)

Hur länge har ni varit ett par och hur gamla är ni?

• Anonym (LS)

jag blir 36 och han är 34, vi har varit ihop till och från i 2 år. Jag nämde sambo liv för 5 månader sen

• Anonym (Hej)

Då är nog frågan om han inte är osäker på ert förhållande... Dags att han bestämmer sig. Vill du ha barn? I så fall behöver du ju hitta någon som vill satsa på familj rätt snart!

• Anonym (LS)

Han säger att han älskar mig hela tiden, jag vet att han inte vill ha barn och jag vet inte om jag vill ha barn.
    Jag förstår inte vad det är som han är osäker om!

• Kereza

Fick jag välja så skulle jag och min partner vara särbos - det här med att alltid ha någon inpå sig är bara jobbigt och kvävande, i min mening. Å andra sidan, ska ni ha ungar så "måste" ni kanske, men...ja, jag tror helt klart man är lyckligare om man inte bor ihop - spänningen och romantiken och det BRA sexet upphör mindre snabbt då...

• Anonym (LS)

jag tror snarare att allt bli bättre eftersom man lär känna varandra mer.

• Kereza

Fast det kan ju vara så att han ser det så som jag just beskrev *shrug* Situationen verkar ju liksom ändå vara att han inte vill - och om han ändå älskar personen, så låter ju mitt alternativ som att det iaf bör tas i beaktande, varesig andra håller med eller inte...

• Justsaying

Är i denna situation med en tjej jag träffat för ca ett år sen, hon vill bli sambos.
    Jag är en väldigt renlig kille som gillar ordning och reda, stryker mina kökshandukar vilket kanske säger en del. Bor i lägenhet som är ljus och fräsch och smakfullt inredd..vissa säger den är kall och trist. Men jag trivs i den, den är jag liksom. Min tjej däremot har tvätthögar eller tidningshögar i varje hörn, husdjur i sängen och tycker det ska synas att någon bor där. Skulle man påpeka på röran får man göra det med försiktighet då det är ett väldigt spänt ämne för henne.

Bara en tanke att det finns kanske en anledning att han inte vill bli sambos..

• MammAmma
    Kereza skrev 2015-08-08 19:29:20 följande:

Fick jag välja så skulle jag och min partner vara särbos - det här med att alltid ha någon inpå sig är bara jobbigt och kvävande, i min mening. Å andra sidan, ska ni ha ungar så "måste" ni kanske, men...ja, jag tror helt klart man är lyckligare om man inte bor ihop - spänningen och romantiken och det BRA sexet upphör mindre snabbt då...

Håller med! Tänker aldrig bo sambo igen
  • Lindez

Jag ser det som enda bästa sättet, att vi ska kunna dela våra liv ihop och utvecklas. Klart att vi är olika men, men vi kommer aldrig att kunna samspela när vi bor på olika håll och aldrig får chansen att lära känna varandra fullt ut.

behöver inte vara barn inblandade......
Svar på tråden Vill bli sambo, men han vill va särbo