Inlägg från: IamtheRose |Visa alla inlägg
  • IamtheRose

När BF blev BF +..

Bf+8 här idag. Första barnet kom bf+4 så jag har på något sätt räknat med att det skulle bli senast då. Inte minsta lilla känning (utom att jag är svettig, tung, klumpig, irritabel och trött då). Sysselsätter oss var dag men nu är detta inte så roligt längre.

Nåja, idag ska vi försöka plocka blåbär iaf. Vad gör ni andra idag?

• IamtheRose

Igår var vi på förlossningen pga att bebisen inte rörde sig lika mycket (bf+11). Ibga särskilda tecken på ngt på gång utan alla var inställda på igångsättning imorgon.

Kl 20 började småvärkar komma som trappades upp rätt snabbt. Klarade mig hemma till 2-snåret med hjälp av värmekudde och Tens men då värkarna kom så tätt (varannan minut) och snabbt blev mer och mer smärtsamma for vi in. Ytterst intensivt förlossningsarbete med täta värkar. Vid 7 cm sattes epidural men den hann inte ta innan jag var helt öppen och fick börja krysta.

Det tog en timme och det var kanske inte så konstigt för "lillkillen" kom ut och vägde 4,3 kg (ett kg mer än storebrorsan) och med huvudomfång på 38 cm.

Allt som allt hann vi vara på förlossningen 3 timmar innan han kom så det gick verkligen snabbt denna gång. Kunde kliva upp och duscha,äta, kissa med en gång i princip. Nu snusar vi bebi här.

En bra förlossning men blir det fler barn vill jag INTE gå över så länge! Höll på att bli galen de sista dagarna.

Svar på tråden När BF blev BF +..