IVF Höst 2015
Jag började med IVF för nästan precis ett år sedan :) Vi har samma problem som TS - få och rätt kassa spermier men inga synliga fel på mig. Fick ut massor med fina ägg, eller för många rättare sagt. Blev överstimulerad tyvärr, men det gick bra.
ET (färskt embryo) och första FET (fruset embryo) gick inte alls. FET nummer 2 blev vår första graviditet någonsin, men det slutade i tidigt MF tyvärr. FET nummer 3 odlade vi vidare på samtliga embryon i frysen till dag 5 varav ett klarade sig och sitter kvar ännu! Är i v. 15+2 nu och ska få se lilla miraklet på UL igen om bara två dar :D
Jag mådde inte så bra på Suprecur, men hade inga större problem med Gonal-f (istället för menopur antar jag) eller Ovitrelle. Om man bortser från överstimuleringen då ;)
Äggplocket var i Augusti 2014 och vi lyckades (förhoppningsvis) i Maj 2015. Tuff resa, men i just nu känns allt så himla värt det. För oss var IVF (med ICSI) en mycket bra metod, den enda som gett oss plus på stickan, så jag håller verkligen alla tummar för er andra!
Fråga gärna om det är något, har provat ganska mycket under den här tiden :)