Två döda i knivattack på Ikea Västerås, vad f-n är det som hänt?!
www.dn.se/nyheter/sverige/flera-knivskurna-pa-ikea/
Fy vad hemskt och vad läskigt! Vad sjutton är det som kan ha hänt? Någon galning, hämndaktion eller terrorattack? U
www.dn.se/nyheter/sverige/flera-knivskurna-pa-ikea/
Fy vad hemskt och vad läskigt! Vad sjutton är det som kan ha hänt? Någon galning, hämndaktion eller terrorattack? U
Jag gissar på någon galning, om det nu stämmer att det är tre random besökare som attackerats.
Otroligt läskigt är det i alla fall.. oftast när det väl händer något här i sverige så är det ju gänguppgörelser eller liknande (riktade mot specifik personer) så iaf jag har känt mig relativt säker...
Ja, hemskt och sorgligt. :(
Jag skulle tro att det antingen är en narkotikapåverkad person eller en psykotisk. Står att det var på husgerådsavdelningen, så behöver inte vara någon som var beväpnad när han kom till IKEA, utan kan ha grabbat tag i en kniv där. Återstår att se.
Hoppas den svårt skadade kan räddas! Och att alla närvarande får bra hjälp.
Känns så läskigt när man inte vet vad som hänt och varför. Men de har tydligen gripit en person.
Det är verkligen helt sjukt. Ska man inte kunna gå trygg någonstans längre utan att vara rädd att bli mördad. Fy, vart är världen påväg?????
Två dödade och en allvarligt skadad i operation just nu.....
Vidrigt!!!!!
Det som är riktigt läskigt tycker jag är att kniven som användes troligtvis Tillhörde IKEAS sortiment.
Det kan inte ha varit planerat då. Är man ute efter att döda har man nog med sig kniv.
Det var 2 somalier som attackerade någon svenne-banan-familj (mor och son).