• AnnA07

    Onanerar era barn?

    Jag har ett problem!

    Eller problem vill jag inte kalla det heller för det är ju helt naturligt igentligen.

    Idag när jag kom in i badrummet för att säga till min dotter att hon fick snabba på lite med att duscha så sitter hon på golvet å har riktat duschstrålen mellan benen.

    Jag märkte redan väldigt tidigt på henne att hon va väldigt känslig vid klitoris.

    Är det här normalt vid 8års ålder?

    Finns det någon mer med detta dilemma?

  • Svar på tråden Onanerar era barn?
  • AnnA07

    Ja jo visst gör hon det men ska man prata med henne om det eller hur ska man göra? Känns som om jag är helt nybörjare på detta

  • Anonym (B)
    AnnA07 skrev 2015-08-10 21:39:04 följande:

    Jag har ett problem!

    Eller problem vill jag inte kalla det heller för det är ju helt naturligt igentligen.

    Idag när jag kom in i badrummet för att säga till min dotter att hon fick snabba på lite med att duscha så sitter hon på golvet å har riktat duschstrålen mellan benen.

    Jag märkte redan väldigt tidigt på henne att hon va väldigt känslig vid klitoris.

    Är det här normalt vid 8års ålder?

    Finns det någon mer med detta dilemma?


    Är det något som man föräldrar måste hålla reda på?
  • Anonym (Bonusmamma Mia)

    fullständigt normalt och då är det väl inget dilemma? 

    dom får göra det så mycket dom vill i enskildhet.

  • glutten
    AnnA07 skrev 2015-08-10 21:46:25 följande:

    Ja jo visst gör hon det men ska man prata med henne om det eller hur ska man göra? Känns som om jag är helt nybörjare på detta


    Spontant tycker jag: Nej, så länge barnet inte är gränslöst på så sätt att det onanerar när som helst var som helst - utan gör det just när det är ensamt, och avbryter sig om någon kommer in - så finns det inget att prata om. Många barn börjar onanera tidigt. Det är ingen fara, snarare bra vad avser kroppskännedom osv inför ett framtida (eventuellt) sexliv tillsammans med partner/s.