• Anonym (Mrs X)

Min sambo och hans ex bestämmer saker som påverkar mig oc mina barn utan att prata med mig. Har jag rätt att bli sur???

mammavetintevadgöra skrev 2015-08-10 22:47:35 följande:

Nu  tog jag bara bilen som ett exempel på HUR deras beslut påverkar mig.

Det största problemet är att jag anser att han struntar i mig och mina barn.

men om han tar hand om sitt barn så tar du hand om dina?
  • Anonym (Mrs X)

frågar du honom om alla grejer som gäller dina barn?

• Anonym (Mrs X)
    mammavetintevadgöra skrev 2015-08-10 23:02:00 följande:

Det är BÅDAS bil.....

Det jag menar är att om vi BOR ihop så ska väl beslut diskuteras innan någon fattar ett beslut, eller?

Är det verkligen ok att han kör över mig för att pleasa sitt ex?

han "pleasar" väl sitt barn?

vad ska du och barnen göra just de två kvällarna i månaden då?
  • Anonym (Mrs X)
    mammavetintevadgöra skrev 2015-08-10 23:05:07 följande:

Ja mrs x! Innan jag bokar något för mina barn så frågar jag vad han tycker.

Jag har dessutom vid flera tillfällen frågat om hans unge vill börja på samma saker som mina. För att barnet inte ska känna sig utanför.

kan du ge andra exempel än just det här?
    förlåt om jag låter spydig, det menar jag inte, jag fattar ju att du är frustrerad och att det ligger mer bakom, men just det du gav som exempel känns lite tunt.
  • Anonym (Mrs X)
    mammavetintevadgöra skrev 2015-08-10 23:10:51 följande:

Det finns massor! HAN har planerat semester utifrån exet utan att kolla hur det passar oss.

Bara kommit hem o sagt de här veckorna har jag för exet har de där.

Exet har synpunkter på VÅRA rutiner så då har han ändrat dem utan att prata med mig.

ja, det där lät ju illa!
    vad säger han när du frågar vad han tänkte om när ni har semester, och vad era rutiner spelar för roll för henne? (om nu inte dina barn har som rutin att hoppa i sängen hans barn sover i typ )
Svar på tråden Min sambo och hans ex bestämmer saker som påverkar mig oc mina barn utan att prata med mig. Har jag rätt att bli sur???