• Daniel81

Betalar man dagisavgift trots att barnet inte är på dagis under Juli-Augusti

Trodde att jag läst någonstans att man inte betalade någon dagisavgift när barnen ej är på dagis under minst 2 månader. Blev lite ställd när det kom en faktura från kommunen ändå. Har jag lyckats tolka det jag läst helt fel eller...

• Svar på tråden Betalar man dagisavgift trots att barnet inte är på dagis under Juli-Augusti
  • Filiplopp

Beror på vilken kommun man bor i.

• Eleonor01
    Daniel81 skrev 2015-08-11 00:01:36 följande:

Trodde att jag läst någonstans att man inte betalade någon dagisavgift när barnen ej är på dagis under minst 2 månader. Blev lite ställd när det kom en faktura från kommunen ändå. Har jag lyckats tolka det jag läst helt fel eller...

Man betalar inte för vistelsen utan platsen
  • Meus Veritas

Vi har alltid fått betala full avgift året runt. Det är som nån annan skrev platsen och inte tiden man betalar för. Jag tex har pga separation o nattjobb bara min son när jag e ledig så hämtar när jag sovit ut sista jobbnatten så han är bara på fritids ca 6 timmar i månaden på min tid o jag sitter ändå o betalar en ganska stor summa varje månad, tillomed nu när jag e sjukskriven o inte ens nyttjar fritids så betalar jag.

• Filiplopp

När jag bodde i en kommun betalade jag ingen dagisavgift under juli månad. När jag flyttade till en annan kommun fick jag betala dagisavgift under juli månad.

• zemer

Vi betalar hela året, oavsett om dottern är där eller inte. Betalar för platsen inte tiden.

• Jennie med ie

Det vanligaste i kommuner med maxtaxa är att man betalar året om. De kan liksom inte ge platsen till någon annan under den tid som barnet är ledigt samtidigt som större delen av kostnaderna för platsen kvarstår

Svar på tråden Betalar man dagisavgift trots att barnet inte är på dagis under Juli-Augusti