• Ettnamn

Behöver råd NU!

Hejsan . Jag är ny skrivare här inne men har besökt den en del och läst många kloka diskussioner.

Men nu över till det jag behöver hjälp med innan jag får panik!!

Ska kanske tilläggas att det kan bli långt , ber om ursäkt för det !

Det är såhär att jag och min kanske nuvarande flickvän/sambo har haft ett väldigt tufft år som gått , inte vår relation i sig utan några andra livsomvälvande saker som lätt gör att man kan kanske bli lite deprimerad.

Min flickvän är bara ung och har fått gå från skola direkt till att flytta ihop , få barn, skaffa hus osv....

Och även ett jobb som hon har nästintill jobbat ihjäl sig stundtals på .

Men med allt detta som hänt har vi ju även haft det lite upp och ner , men aldrig dåligt att vi vill göra slut .

Vi har haft det väldigt bra och allt därtill fram tills för en vecka sedan då hon ville stt vi skulle bo ifrån varandra ett tag för hon saknade att sakna så att säga . Fine det köper jag men är ju jobbigt samtidigt , hon fick få vara ensam utan barn och samtidigt semester och få umgås med sina vänner . Så efter 6 dagar bestämmer hon sig för att hon vill göra slut !! Blev helt paff , hon ser en framtid med mig och vill gifta sig med mig men inte just nu , hon vill att allt detta skulle skett om 2 år .

Hon säger att hon är rädd för att bli vuxen och bli fast .

Hon visar sig alltid stark utåt men jag vet stt hon mår dåligt !

Ingen vet varför hon gör så här, fram tills nu för någon timme sedan då jag själv fick en ide , och det är den idén jag behöver råd om.

Saken är den att jag vet ju innerst inne stt hon inte vill och tror att hon har gått in i väggen. Det som har hänt oss som sagt har ju en stor påverkan på mina teorier, Jah tror att hon är både stressad och lite åt bipolär.

Så till min ide , ska jag bara åka hem till henne , ta med henne till en familjerådgivare / psykolog och prata för att få henne att inse vad som håller på att hända, för hon behöver kanske riktigt hjälp , och det nu? För jag hade inte en endaste känsla om att hon skulle vilja göra slut ? Bara sådär på en dag ?

Snälla hjälp mig ?

• Svar på tråden Behöver råd NU!
  • Ettnamn

Tack för svaret och frågorna . Hon är fyllda 20 år i år, och hennes vänner är ju i ett helt annat stadie i sitt liv jämnförelsevis liksom!

Tro mig att jag försökt klura ut vad som hon saknar , hon är lycklig , ser mig i sin framtid men något är ju fel uppenbarligen , men måste prata några gånger till innan man gör något förhastat ! Tack

Svar på tråden Behöver råd NU!