• Drottn­ingen7­0
    Äldre 11 Aug 18:29
    7359 visningar
    21 svar
    21
    7359

    ta hand om utvisat barn?

    Nej. Utan uppehållstillstånd får hon inte vistas här. Om familjen överklagar beslutet i alla instanser kan dock utvisningsbeslutet skjutas rätt länge på framtiden och under tiden kommer barnet att få nödvändig vård.

  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 11 Aug 18:31
    #4
    +1
    Jag är bara jag skrev 2015-08-11 17:58:44 följande:

    Rent lagligt nej. Ska hon utvisas gör hon det. Hon har ingen rätt till sjukvård eller nånting här i så fall och familjehem får man inte bli utan soc. inblandning. Att "ta" barnet och gömma det,vad ger det i längden? Hon blir inte svensk för det och du åker dit.


    De är fullt lagligt att gömma flyktingar så länge man inte gör profit på det,
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 11 Aug 20:14
    #7

    [quote=75626647][quote-nick]Jag är bara jag skrev 2015-08-11 20:05:34 följande:[/quote-nick]Jovars,men vad vinner man? Inget själv och inte de heller som inte får nåt rent lagligt,det var det jag menade. dessutom borde det sannerligen vara olagligt!![/

    Tja i det här fallet så SKULLE det ju kunna vara så att en bebis kan hinna slutföra sin behandling och ha chans att överleva även o

    Det i slutändan ändå blev en verkställd utvisning....

    Och nej jag skulle verkligen inte vilja leva i ett samhälle som har en angiverilag.

  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 11 Aug 20:19
    #9
    Mascaraklumpar skrev 2015-08-11 20:13:46 följande:

    Jag har svårt att tänka mig att det du skriver är sant, ett dagligt vårdbehov är ju väldigt lätt att bevisa och borde absolut vara skäl nog för att få stanna, men om det nu är som du skriver vore det smartaste kanske att kontakta media? Sådana här fall brukar ju väcka väldigt mycket sympatier och ofta leda till att myndigheterna ändrar sin bedömning.


    Som så många andra så gör du misstaget att tro att medicinska skäl är tillräckligt för att få stanna. Så är det tyvärr inte. Alls. Inte ens i närheten. Sådana utvisningar sker VARJE DAG. Ingen media är intresserad av ett sånt ärende.
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 11 Aug 20:27
    #10
    Mascaraklumpar skrev 2015-08-11 20:15:23 följande:

    För att förtydliga så menar jag inte att du sitter och hittar på, utan mer att det kanske blivit ett missförstånd någonstans.


    Om folk bara visste hur många människor som utvisas till vad som mer eller mindre är en säker död. Gamla 93 åriga tanter som har hela släkten i sverige och som saknar ben, utvisas för att på plats bara dumpas av eskorten på flygplatsten utan rullstol och utan att nån möter dem. Tragedierna är oändliga...vi har långt långt långt ifrån de öppna gränser som vissa partier försöker få oss att tro...

    Gravida kvotflyktingar som alltså handplockad direkt från flyktingläger i afrika, och beviljas uppehållstillstånd redan i hemlandet tvingas lämna kvar sin nyfödda bebis om hon hinner föda innan flygresan ordnats. Om man ställs inför valet att lämna sin nya bebis för att kunna sätta sina andra 4 små barn i trygghet istället för att gå under allihopa, så är det ett val som man antagligen gör hur fruktansvärt det än är.

    Som jag önskar att folk kände till dessa saker...
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 11 Aug 21:06
    #13

    [quote=75626891][quote-nick]Sockervaddspinnen skrev 2015-08-11 20:49:04 följande:[/quote-nick]Kan hon utvisas om hon är född i Sverige? Du kanske har en chans att kunna ta hand om henne, om hon är svensk medborgare.[/

    Man blir inte svensk medborgare för att man föds i sverige.

  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 11 Aug 22:15
    #15
    Sockervaddspinnen skrev 2015-08-11 22:02:38 följande:

    Har man inte rätt att välja det?

    Min väninnas son föddes i Peking. Han blev medborgare i Sverige då mamman (min väninna) är och var folkbokförd i Sverige, samt svensk medborgare, men de fick också möjlighet att välja om han även skulle bli medborgare i Peking (man blir tydligen inte kinesisk medborgare, utan medborgare av staden eller nått distrikt eller hur det nu är).


    Nej. Om inte föräldrarna har svenskt medborgarskap blir inte heller barnet det. Denna familj har vare sig medborgarskap eller uppehållstillstånd vilket framgår.
Svar på tråden ta hand om utvisat barn?