• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • Tussilago6

Hur går det för alla? Jag hade en liten stegring på äl-test idag, hoppas på ägglossning i helgen! Det känns skönt att kroppen verkar funka efter spiraluttaget.

• hurtänktedunu

Min mens var slut i förrgår och igår körde vi första oskyddade och gud vad läskigt det kändes. Jag började få lite kalla fötter och känner att "oj ska vi verligen göra det här igen, är det inte bättre att vänta ett år till" osv osv. ja ni vet.
    så här kände jag inte med första vill jag lova. haha

Men nej nu har vi tagit beslutet och eftersom att mannen är på så kör vi. vi har absolut inget som hindrar faktiskt. Så nej nu är det full fräs. hoppas på att det går så vi får en liten till nästa vår.

• hurtänktedunu

Har dock inte äl förrän nästa fredag men som sagt vi kör på från nu och fram tills dess. Lika bra att köra varje dag haha.

• Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-05-13 11:18:16 följande:

Min mens var slut i förrgår och igår körde vi första oskyddade och gud vad läskigt det kändes. Jag började få lite kalla fötter och känner att "oj ska vi verligen göra det här igen, är det inte bättre att vänta ett år till" osv osv. ja ni vet.

så här kände jag inte med första vill jag lova. haha

Men nej nu har vi tagit beslutet och eftersom att mannen är på så kör vi. vi har absolut inget som hindrar faktiskt. Så nej nu är det full fräs. hoppas på att det går så vi får en liten till nästa vår.

Haha, sådär blev jag också nu när vi började men nu har jag kommit över det igen! Hoppas att det tar sig snabbt för dig nu!
  • Tussilago6

Ikväll har jag fått ägglossningssmärta from hell, känns konstigt men positivt. Brukar känna av ägglossningen annars också, men inte så här... Men jag fick också en väldigt kraftig mens sist. Tror det är hormonerna som spökar efter spiralen. Hoppas det tar sig nu bara, vi hade sex inatt så det känns som att det borde vara bra tajmat!

• Minlillaplutt
    FlikkanM skrev 2016-05-11 07:02:40 följande:

Åh tror säkert det visar positivt imorgon eller några dagar framåt ????

Tack för tanken, men...
    Tussilago6 skrev 2016-05-13 06:20:38 följande:

Hur går det för alla? Jag hade en liten stegring på äl-test idag, hoppas på ägglossning i helgen! Det känns skönt att kroppen verkar funka efter spiraluttaget.

...tyvärr kom min mens! :(
  • Tussilago6
    Minlillaplutt skrev 2016-05-13 19:46:19 följande:

Tack för tanken, men......tyvärr kom min mens! :(

Tråkigt, hoppas det går bättre nästa gång!
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-13 18:01:42 följande:
    Haha, sådär blev jag också nu när vi började men nu har jag kommit över det igen! Hoppas att det tar sig snabbt för dig nu!
    ja och så som grädden på moset så har vår 2-åring börjat sovvägra på kvällen och springer upp 30 gånger minst. jag blir galen. hoppas inte det tar sig denna månad. så jag hinner landa lite i det och få ordning på 2-åringen
  • Tussilago6
    hurtänktedunu skrev 2016-05-13 20:48:14 följande:

ja och så som grädden på moset så har vår 2-åring börjat sovvägra på kvällen och springer upp 30 gånger minst. jag blir galen. hoppas inte det tar sig denna månad. så jag hinner landa lite i det och få ordning på 2-åringen

Äh, du har ju typ 9 månader på dig ändå! Fast det kanske inte blir så mycket ligga av med sonen runtspringandes iofs? Min minsta lilleplutt fyller snart 6 så jag får sova och göra det mesta annat relativt ostört, men nu tycker en visst att det är en bra idé att börja om!
  • mrsbygg
    Min mens tog slut igår, och nu håller jag på äl tester för fullt, än så länge inget utslag men jag kan se att det stegrar iaf!

Borde ha äl runt den 19-20/5..Sen blir bim runt 2-4/6...
    Så spännande!! :)
    Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Tom 080718
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?