Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Varför går jag inte ner i vikt?

Anonym (Ellinor) skrev 2015-08-11 22:38:44 följande:
    Vårdcentralen testade allt, jag va frisk förutom blodtrycket. Jag dricker bara oboy 2 gånger om dagen. Men vad är LCHF? Jag får googla det.
    Oboy 2 gånger om dagen? Allvarligt, sluta drick oboy. Det är rena godiset och en sockerbomb. Fine om du skulle vilja belöna dig med ett glas oboy på lördagar som rent godis liksom. Men skall du gå ner så kan du inte dricka sån skit två gånger om dagen.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • HäckHäxan
    Anonym (Ellinor) skrev 2015-08-11 22:48:12 följande:
    Har

till frukost åt jag två paket bacon och 2ägg med en rostad macka med ost. ett glas oboy.
    till lunch åt jag pasta med skinksås.

jag åt två bananer till mellanmål.

sen till middag åt jag köttbullar och en påse pulvermos.
    sen till kvällsmat har jag ätit 4 rost mackor med ost. med 2 glas oboy. kommer nog ta två bananer innan jag lägger mig
    .
    jag äter mycket frukt och nyttig bra mat. men det är kanske oboyen som ställer till det?
    Hur får du i dig allt det där? Jag kan äta stora portioner ibland absolut, men 2 paket bacon, två ägg plus rostad macka och oboy till frukost Stekt ett paket bacon och två ägg och ett glas vatten, riv en morot till om så är, skit i oboyen och brödet.
  • HäckHäxan
    Anonym (Ellinor) skrev 2015-08-11 23:17:45 följande:
    Nu har jag bantat i 6 månader, innan så åt jag mycket mer
    Nå jag förstår det nu när jag läst igenom tråden. Men gör som mascaraklumpar skriver. Kontakta en dietist. det skadar inte och de kan hjälpa till att göra matschema och annat, samt ha kolla på vad du äter och inte äter och utefter det göra matschemat så du ändå får i dig all näring.
  • HäckHäxan
    Anonym (Ellinor) skrev 2015-08-11 23:22:07 följande:
    okej, tack så mycket! gör det imorgo. men vad ska jag äta nu innan jag lägger mig?istöllet för 2 bananer
    Drick vatten och ät en morot om du är hungrig.

Det är inte bra att äta såhär sent och absolut inte om du bantar. Så drick ett stort glas vatten och är en skalad morot långsamt så du får tugga riktigt ordentligt.

Nu är ju jag en tjockis själv och helt ätstörd och äter helt kallt när jag är hungrig, men så går jag inte på diet heller och den mängden mat du skrev innan för en dag är vad jag kan äta på två dagar och det är om jag äter duktigt och bra.

Vatten är förresten alltid bra att dricka även mellan målen.
Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?