Varför går jag inte ner i vikt?
Sover du bra? jag gick ner i vikt en sommar då jag fick vila ordentligt. Åt ryvita knäckebröd med smör och makrill med tomatsås, kycklingben jag värmde, riskakor och mörk choklad. Samt C vitamin brus & kokos yoghurt som dryck nästan dagligen.
Och det funkade. Nu har jag problem med vikten igen.
Är det någon som vet hur pass onyttiga chilinötter är? sådana som man kan köpa på coop för 27 kr.. det känns som vad jag än äter så är det onyttigt.
Äter jag frukt, för mycket socker. Äter jag nötter, för mycket fett! att bara äta kött och grönsaker blir dyrt i längden om man inte äter gris.
Potatis är lika med kolhydrater som man ska dra ner på som tjock.
Salta pinnar innehåller en massa palmolja och har inga näringsämnen.
Är för övrigt känslig för mjölkprotein. Kan dock inte utesluta det skulle göra min tillvaro ännu fattigare, är arbetslös. Hur har någon råd att vara mjölkprotein allergiker? vad ska man leva på? vatten och soja yoghurt?
Jag har inte råd att ha dieten som funkade för min viktminskning förut i längre sikt, då makrill i tomatsås inte är billigt. Och så kan jag inte längre dricka vanlig yoghurt. Står på kö till sömnapnè utredning också, just pga att jag snarkar och har vaknat förut mitt i natten av att jag inte har andats och fått andnings uppehåll.
Kanske du har sömnapné också? det kan också påverka.
Jag är 165cm och väger 91kg.