• aveec93

När kände ni första sparkarna? (Första barnet)

Hej

Jag är i vecka 21, har moderkakan i framvägg. Än har jag inte kunnat känna några tydliga sparkar som jag 100% kan säga är bebisens rörelser.

NI SOM HAFT MODERKAKA I FRAMVÄGG när kände ni tydliga sparkar första gången? Med första barnet.

• Svar på tråden När kände ni första sparkarna? (Första barnet)
  • Preggo151220

Jag har moderkakan i framvägg och jag känner endast små små "puffar" när jag ligger ner och trycker relativt hårt på magen. Så tråkigt, jag längtar tills man kan känner mkt mer väl så även min man kan få känna.

• Embla twopointoh

Första graviditeten hade jag moderkakan i framvägg och kände det första "fladdret" när jag var i vecka 16. Lite drygt en vecka senare kunde min man känna rörelserna (när han lade handen på min mage, såklart).

• majo10

Väntar första barnet med moderkakan i framvägg, kände första sparken i v 17 och känt varje dag sedan dess! Så olika för alla.

• attid89

Kände första i vecka 17. Men mest flimmer liksom och bubbel. Nu är jag i vecka 21 och vi, jag och mannen, kände från utsidan för första gången häromdagen :)

• Cta

Jag har modekakan i bakvägg och kände ingenting fram till v.20, nu känner jag bara när jag ligger ner och ibland när jag sitter upp. Är i v. 22 nu, så det kan absolut vara olika för alla. Många tyckte att det var sent för mig att känna något. Innan v.20 kände jag varken fladder eller buffar, utan var mer spökveckor där jag undrade om jag var gravid...

• Fröken Smilla

Har moderkakan i framvägg och började känna små buffar i vecka 17. Har dock aldrig känt nåt sprattel, men har en riktig liten boxare i magen

• attid89

I slutet av vecka 23 kunde vi se rörelser frön utsidan för första gången. Verkar vara rätt sent men äntligen kom det :)

• malmen

När jag väntade första barnet kände jag rörelser (sprattel) i vecka 18 och sparkar några veckor senare. Runt vecka 17 med andra barnet.

Väntar nu mitt tredje barn, är i vecka 16 och har moderkakan i framvägg, inte känt någonting än. BM sa vid UL v 13 att det kommer att dröja, dessutom är min livmoder bakåtliggande så har typ ingen mage att känna på än.

♥♥ Storebror: 2006 ♥♥ Lillebror 2010 ♥♥ Knoddas BF feb 2016 ♥♥
Svar på tråden När kände ni första sparkarna? (Första barnet)