Anonym (Konfunderad) skrev 2015-08-13 10:45:50 följande:
Med all respekt Johanna, men det här är ditt upprepade beteende mönster på fl att klanka ner jag har sett det ofta.
Hon skrev flera olika datum, vännen blev orolig, syskonen blev oroliga och vi blev oroliga. Det stod mer än jag tänkt citera öppet ens, så hemska och mörka tankar var det. Fem blad. Sen vad du tycker för övrigt om oss som vuxna är inte relevant här, då fokus inte ligger där! Precis som du nämner har vuxenvärlden agerat i en mycket mörk tonårings värld. Där enas vi att våra uppfostringsmetoder skiljer sig, antingen står man för bryende eller fri uppfostran

Ja, problemen brukar ju vara helt andra och mycket mer omfattande än de beskrivs i trådstarten. Så är det påfallande ofta här på Familjeliv. Men hur som helst så är du/ni alltså oroliga för flickan? Det är så mörkt och hemskt innehåll i dessa fem blad att ni kanske till och med oroar er för hennes psykiska (o)hälsa? Så låter det i alla fall nu.
Då är det ju märkligt att du (som ju bryr dig) i dina tidigare inlägg lagt fram det som om du tagit det hon skrev mycket personligt och dessutom verkligen betonat din besvikelse över att hon tvärtemot vad du trodde inte verkar gilla dig och kallar dig för pappas nya fru. Av allt man kan reagera på i
mycket mörk tonårings värld så hamnar ditt fokus på det snarare än på att det skulle vara synd om den svartsynta tonåringen.
"Där enas vi att våra uppfostringsmetoder skiljer sig, antingen står man för bryende eller fri uppfostran"
Här ovan förefaller du insinuera att du är en person som bryr dig (till vad du verkar vilja göra gällande skillnad från mig)? Är det korrekt uppfattat?
Är det vidare korrekt uppfattat att du, trots ditt påstådda engagemang, nu verkar ha nått slutet av det? Med tanke på vad du skriver här:
"Men känner ändå varför ska jag stå kvar vid hennes sida?
(Brutalt ärlig)"
Eller är det kanske något du bara skrev? Du menade det kanske inte? Det var kanske bara en mörkare tanke i en dystrare stund? Och sedan, när du besvarade mitt inlägg så var engagemanget tillbaka igen?