• kokos

Ner 20 kg med start 1 september, hänger du på?

Hej

Födde mitt fjärde barn för en månad sedan och nu är det dags att ta tag i 20 graviditetskilon.

Tänkte starta 1 september och det vore skoj om någon ville kämpa med mig

Då jag delammar så kommer jag köra på koständring. Ta bort socker och röra på mig mer i första hand.

Så häng på!

• Svar på tråden Ner 20 kg med start 1 september, hänger du på?
  • kokos

Sätt upp delmål och mål. Sedan kämpar man bara på!

• kokos

Jag väger 89 kg nu. Mitt första delmål är 80 kg till årsskiftet men gärna mer

• Mrs Green
    anidue skrev 2015-08-12 13:19:21 följande:

jag hänger på!!!!!
    hur gör man?

Även om jag inte är i mål ännu kanske jag kan bidra med hur jag gått ner 17 kg sedan april... Jag kör med 5:2 eftersom jag tycker det är lätt att anpassa efter vardagslivet, så att jag kan leva nästan "normalt" fem dagar i veckan och ha ett fungerande socialt liv. Jag äter alltså 500 kcal 2 dagar/vecka och ca 1700 kcal övriga dagar. Jag använder Lifesum-appen för att skriva upp allt jag äter och gör av med, så att jag har koll.

Dessutom tränar jag så mycket jag hinner... Styrketräning hemma och på gym, går eller cyklar till jobbet (7 km) några gånger i veckan och minst en gång i veckan tar jag en sväng i skogen och varvar promenerande med lätt jogging.

Det funkar bra :) och det känns som jag kan hålla på ett bra tag till (vilket behövs, jag är bara halvvägs ännu så länge...)
  • kokos
    Mrs Green skrev 2015-08-12 14:07:11 följande:

Även om jag inte är i mål ännu kanske jag kan bidra med hur jag gått ner 17 kg sedan april... Jag kör med 5:2 eftersom jag tycker det är lätt att anpassa efter vardagslivet, så att jag kan leva nästan "normalt" fem dagar i veckan och ha ett fungerande socialt liv. Jag äter alltså 500 kcal 2 dagar/vecka och ca 1700 kcal övriga dagar. Jag använder Lifesum-appen för att skriva upp allt jag äter och gör av med, så att jag har koll.

Dessutom tränar jag så mycket jag hinner... Styrketräning hemma och på gym, går eller cyklar till jobbet (7 km) några gånger i veckan och minst en gång i veckan tar jag en sväng i skogen och varvar promenerande med lätt jogging.

Det funkar bra :) och det känns som jag kan hålla på ett bra tag till (vilket behövs, jag är bara halvvägs ännu så länge...)

Tack för tips! Alltid lika välkommet

Jag har dock lite svårt att få in träning så här blir det mer promenader och inriktning på kosthållning... 5:2 eller 16:8 finns dock med i mina tankar. Jag körde lchf sist och gick ner 20 kg men så samlade jag på mig dom igen denna graviditet
  • Gummsan

Kan hänga på Fick barn nr6 i juni. Är en riktig sockerrotta så de blir tufft. Helammar. Inte gått ner ett gram tyvärr. Mer hungrig och sugen nu än vad jag va som gravid.

• krammm

Hej Kokos! Jag är på! Exakt samma som dig 89kg men, jag väger runt 75 normalt men då tränade jag 5 dagar i veckan och 2-3 Pw utöver det och strikt kost. Men jag troendes blir tuffare att hinna med nu med 4:à barn.

Men jag vill gärna hänga på och kämpa här! Delmål 80 kg sen sista 5 är alltid drygast. Hur mår dina killar? Helammar du?

• kokos
    krammm skrev 2015-08-18 16:27:27 följande:

Hej Kokos! Jag är på! Exakt samma som dig 89kg men, jag väger runt 75 normalt men då tränade jag 5 dagar i veckan och 2-3 Pw utöver det och strikt kost. Men jag troendes blir tuffare att hinna med nu med 4:à barn.

Men jag vill gärna hänga på och kämpa här! Delmål 80 kg sen sista 5 är alltid drygast. Hur mår dina killar? Helammar du?

Åh vad skoj! Mina killar mår bara bra. Imorgon/idag är det första skoldagen för största. Hua vad tiden går fort! Jag delammar men det känns som att det inte kommer fungera så länge till... Jag är glad att han ammat lite iallafall Hur går det för dig med allt?
  • Kastrull

Hej kokos. Nu hittade jag tråden. Jag hänger på men min kropp tog stryk på många sätt med fyran så jag ska få ordning på den innan jag börjar. Har fått gallsten och hälsporre på båda fötterna, kan knappt gå.....

Vill ner 10 kg, för mig handlar det mycket om vad jag äter. Tränar för att må bra men ska jag ner i vikt så är det kosten jag måste jobba med.

• krammm
    Kastrull skrev 2015-08-19 03:40:41 följande:

Hej kokos. Nu hittade jag tråden. Jag hänger på men min kropp tog stryk på många sätt med fyran så jag ska få ordning på den innan jag börjar. Har fått gallsten och hälsporre på båda fötterna, kan knappt gå.....

Vill ner 10 kg, för mig handlar det mycket om vad jag äter. Tränar för att må bra men ska jag ner i vikt så är det kosten jag måste jobba med.

Men stackars dig. Måste vara jättejobbigt med gallsten och hälen med ganska nyfödd.

Hoppas du får hjälp, inte lätt med 4 stycken.
    Visst är det maten som avgör viktminskning tror det är 80/20 kost/träning. Jag har alltid tränat mycket sen typ 4 års åldern och har ett intresse i det samt att jag mår dåligt om jag inte tränar. Annars skulle jag aldrig orka med så mycket träning varje vecka alltid.
Svar på tråden Ner 20 kg med start 1 september, hänger du på?