Inlägg från: Anonym (mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mor)

Drogberoende pojkvän och är gravid

Spontant......jag skulle aldrig skaffa barn med en person som har missbruk i generna. Jag skulle göra abort, separera och börja ett nytt liv. Man lever en gång och livet är inte så långt som man tror när man är ung. Varje val man gör är viktigt och ett av de VIKTIGASTE är vem man skaffar barn med. Barnen har man hela livet från det de föds och de kan bli en källa till en enorm glädje och kärlek om man ser till att "bädda" vettigt.

• Anonym (mor)
    Digestive skrev 2015-08-14 16:50:22 följande:
    Vederbörande använder cannabis för att dämpa oro, stress och sömnproblem - med så grava symptom att chefen på arbetet ska ha skickat iväg honom till psykolog, på grund av mental kollaps. Och självmedicinerar då med cannabis för att vården inte har lyckats hjälpa.

Man kommer inte med goda råd när man inte ens bemödar sig att läsa vad trådstartaren skriver, utan med en burk onödig ångest i ett hyfsat känsligt ämne.
    "Vården inte lyckats hjälpa"! Okej. Man ska inte tro att det är enkelt att hjälpa folk med psykiska problem. Psykiska åkommor kan vara medfödda eller förvärvade genom droger eller bero på en dålig uppväxtmiljö. Det finns inga trollspön inom "psykiatrin" och för det mesta så är det enda man kan erbjuda mediciner och ännu mer mediciner, och då oftast SSR och ev milda sömngivande preparat. I TS pojkväns fall så medicinerar han redan på egen hand så för psykiatrin att kunna erbjuda ngt som bräcker knark är inte det lättaste särskilt som man är väldigt restriktiva med att skriva ut narkotikaklassade läkemedel....
  • Anonym (mor)
    Anonym (mor) skrev 2015-08-14 17:40:49 följande:
    "Vården inte lyckats hjälpa"! Okej. Man ska inte tro att det är enkelt att hjälpa folk med psykiska problem. Psykiska åkommor kan vara medfödda eller förvärvade genom droger eller bero på en dålig uppväxtmiljö. Det finns inga trollspön inom "psykiatrin" och för det mesta så är det enda man kan erbjuda mediciner och ännu mer mediciner, och då oftast SSR och ev milda sömngivande preparat. I TS pojkväns fall så medicinerar han redan på egen hand så för psykiatrin att kunna erbjuda ngt som bräcker knark är inte det lättaste särskilt som man är väldigt restriktiva med att skriva ut narkotikaklassade läkemedel....
    *SSRI
  • Anonym (mor)
    klyban skrev 2015-08-14 19:42:15 följande:
    Helt ointressant vad du tycker, om TS kille är missbrukare eller inte.
    I TS beskrivning, så finns INGET som tyder på missbruk.
    ........eeeeee, men om man brukar en drog och INTE KAN SLUTA fast man vill så lutar det väl åt att man är rätt fast och därvidlag missbrukare? TS partner har hållit på med "rökat" i tio års tid och om han avstår blir han grinig och elak. Jag skulle sticka NU! Inte ens vänta till i morgon utan dra direkt.
  • Anonym (mor)
    klyban skrev 2015-08-14 20:07:20 följande:

Då är man beroende och inte missbrukare.
    Finns inget i TS beskrivning av hennes kille, som tyder på missbruk.
    Ser det ut som en gris, låter som en gris, så är det en gris och inget annat.

"Beroende och inte missbrukare"!!? Låter väldigt konstigt och hårklyverier om man frågar mig. Nu har TS uppenbarligen problem med att partnern använder droger oavsett om han är beroende eller missbrukare eller kanske bara en "söndagsknarkare"!
  • Anonym (mor)
    klyban skrev 2015-08-14 20:49:27 följande:
    Finns noll hårklyveri här, finns inget i TS berättelse som påvisar missbruk.
    Älskar hur du använder "söndagsknarkare", som det vore en diskussionsvinnare.
    Herregud vilken tröstlös diskussion. Jag ger mig och önskar TS lycka till med baby, pojkvän, knark och beroende, psykiska problem och f..n och hans gamla moster..............!
Svar på tråden Drogberoende pojkvän och är gravid