Inlägg från: Anonym (been there) |Visa alla inlägg
  • Anonym (been there)

Drogberoende pojkvän och är gravid

Hej TS, har inte läst allt.
    Jag är 27 år och min sambo 22, vi har ett barn på 2 år, och bägge är "rökare" sen år tillbaka. Sambon har även grov ADHD, så han självmedicinerar dvs.
    Nog om de, när vi fick reda på att vi väntade första gången beslöt jag mig att sluta tvärt -vilket tyvärr sluta i missfall.
    Sen blev jag gravid igen, och beslöt då att lägga av i lugn takt, liksom då och då, morgon eller kvällen. Och la tillslut av i v.19 för jag kände mig redo att jag inte behövde en för att "koppla" av. Men under alla dessa graviditeter bad jag aldrig min man lägga av, utan skulle känna sig redo själv, visst de tog en två månader efter bebis va född (jobbigt första tiden), men när han väl hade viljan för sin son som han hade i sin famn så beslöt vi oss att jag och sonen åker till mormor ett tag och pappan då hemma.
    På så sätt behövde vi inte reta oss på varandra och han slapp känna panik och frustration om bebis hade ont i magen tex och inte går att lugna på ett par timmar.
    Jag va nere hos min mamma i 1 månad drygt och efter de va allt ok.
    Jag hoppas ni kan ha den tilliten och peppningen till varandra, de behövs verkligen.

Och nu är vi här, "helg" rökare, när farmor har han över natten, annars sker de på kvällar när han sover mest, vilket inte är så ofta...Skål Be strong, håll ihop, ni kan sluta och bli lyckliga istället. De är sjukt jobbigt att va fast i skiten, MEN DE GÅR! 

• Anonym (been there)
    Anonym (Hopplös) skrev 2015-08-14 21:54:51 följande:
    Åh, det är sånna här svar man vill höra ???? det kanske just är det att han behöver, att få vara själv ett tag för man går verkligen varann på nerverna när han försöker sluta. Abstinensen kickar in och allt blir jobbigt för honom.

En månad är lång tid men jag vet att det är ungefär så länge som det behövs för att bli av med den värsta perioden. Skitkul o höra att det gått bra för er!
    Ja de kanske är så att han behöver bearbeta sina känslor utan weedet, weedet trycker ju undan känslan av ångest, frustration, stress. på så sätt vet han ju inte hur han ska hantera de utan thc. Och även kanske även bebis väcker viljan att sluta. Du anar inte bandet pappor känner, när bebis väl kommer, pff -allt annat är som bortglömt. De väcker djupa inre känslor.

Ja 1 månad låter långt, men i slutändan så är 1 månad av 35 + år till inget och totalt värt det väl?Flört 
  • Anonym (been there)
    Anonym (Hopplös) skrev 2015-08-14 22:18:16 följande:
    Visst är det så! är riktigt glad för att du skrev! Vi får se hur det går för han, men jag håller ju självklart tummarna :)
    Vi alla 3 här håller tummarna för er med!Glad Alla förtjänar lycka{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (been there)
    Anonym (Hopplös) skrev 2015-08-15 07:50:26 följande:
    Att han säger olämpliga saker är endast pga att han håller på att sluta. Före så frågade han alltid hur det gick, pussa lite på magen och frågade om jag tagit mina vitaminer. En vecka in efter han slutar (och det var varit samma sal varje gång) så börjar abstinensen bli jobbig och han säger allt och inget som han egentligen inte menar. Han säger också innan han slutar att han kommer kasta ur sig massa ord! Jag vet bara inte hur jag ska kunna stötta honom under tiden han slutar då det först är jobbigt och höra på allt han säger och utöver det vara extra känslig pga hormonerna.

I övrigt så är han aldrig våldsam eller skulle skada någon varken när han röker eller försöker sluta. Det syns inte heller på han när han rökt. Han får inga röda/glansiga ögon eller muntorrhet.
    Ett tips i såna stunder, hjälpte promenad/träning för min sambo. Kan de va nått? träning ersätter de mesta rätt bra :) ev boxning? (få ur frustrationer)
Svar på tråden Drogberoende pojkvän och är gravid