Drogberoende pojkvän och är gravid
Hej TS, har inte läst allt.
Jag är 27 år och min sambo 22, vi har ett barn på 2 år, och bägge är "rökare" sen år tillbaka. Sambon har även grov ADHD, så han självmedicinerar dvs.
Nog om de, när vi fick reda på att vi väntade första gången beslöt jag mig att sluta tvärt -vilket tyvärr sluta i missfall.
Sen blev jag gravid igen, och beslöt då att lägga av i lugn takt, liksom då och då, morgon eller kvällen. Och la tillslut av i v.19 för jag kände mig redo att jag inte behövde en för att "koppla" av. Men under alla dessa graviditeter bad jag aldrig min man lägga av, utan skulle känna sig redo själv, visst de tog en två månader efter bebis va född (jobbigt första tiden), men när han väl hade viljan för sin son som han hade i sin famn så beslöt vi oss att jag och sonen åker till mormor ett tag och pappan då hemma.
På så sätt behövde vi inte reta oss på varandra och han slapp känna panik och frustration om bebis hade ont i magen tex och inte går att lugna på ett par timmar.
Jag va nere hos min mamma i 1 månad drygt och efter de va allt ok.
Jag hoppas ni kan ha den tilliten och peppningen till varandra, de behövs verkligen.
Och nu är vi här, "helg" rökare, när farmor har han över natten, annars sker de på kvällar när han sover mest, vilket inte är så ofta... Be strong, håll ihop, ni kan sluta och bli lyckliga istället. De är sjukt jobbigt att va fast i skiten, MEN DE GÅR!