Hur mycket behöver du dricka för att bli riktigt full?
Som rubriken.
Hur mycket?
Som rubriken.
Hur mycket?
Mycket
Mycket
Vad menas med riktigt full?
Vad är "riktigt full"?
Riktigt full som i att få minnesluckor, göra/säga korkade saker.
Riktigt full som i att få minnesluckor, göra/säga korkade saker.
Rejält mycket på kort tid. Vi pratar liter renat i timmen........
Men jag dricker inte så mycket. Tvärtom, faktiskt. Jag är i det närmaste nykterist. Av vana, inte ställningstagande.
Det är ett stort intervall mellan att säga/göra korkade saker och att få minnesluckor. Iaf för mig. För att det sistnämnda ska inträffa behöver jag rätt mycket och rätt snabbt. En sjuttis vodka och 6 starköl på en kväll, då är jag nog där.
För att få minnesluckor osv, sjukt mycket, händer väldigt sällan.
Blir full o glad på en vinare och 5-6 öl/cider på förfesten och 2-4 öl ute.
Ordentligt jävla full på det där + sprit!
(Kvinna)
Ah Jag har alltid fått höra att jag har alldeles för hög tolerans av andra. Nu känner jag mig rätt ok iaf. 1 liter morgan och en halvliter vodka behövs för att jag ska få en megafylla.
1 glas vin då sluddrar jag en del, fnittrar mycket och får problem med balansen. 2 glas då är jag stupfull, kräks och somnar. Har aldrig fått i mig tillräckligt för att få riktiga minnesluckor. Mitt rekord ligger på 2½ burk starköl. Då fick de bära hem mig från puben.
1 glas vin då sluddrar jag en del, fnittrar mycket och får problem med balansen. 2 glas då är jag stupfull, kräks och somnar. Har aldrig fått i mig tillräckligt för att få riktiga minnesluckor. Mitt rekord ligger på 2½ burk starköl. Då fick de bära hem mig från puben.
Typ 7 öl så är jag full, men för att få minnesluckor krävs det mer, 10 öl kanske.
Ja, jag dricker i stort sett ingen alkohol numera. ½ glas champagne på nyår, så blir jag så där lagom salongsberusad. Det får räcka med det, och så möjligen en gnutta glögg till Lucia.
Jag har varit så full att jag fått minnesluckor två gånger i mitt liv. Den ena gången var den första gången jag drack på egen hand med en kompis, men jag har ingen aning om hur mycket jag fick i mig. Säkert inte så jättemycket. Den andra gången var jag vuxen och hade druckit tre glas vin i kombination med att jag ätit strikt LCHF i några veckor.
I övrigt har jag faktiskt aldrig lyckats bli speciellt full även i de fall jag försökt. Har nog druckit en sjuttiofemma som mest på en kväll.
Ärligt talat haf jag fått minnesluckor otaliga gånger nör jag var yngre. Nu sker det i princip aldrig.
Men jag blir full av ungefär 3 glas vin. Beroende på hur snabbt man druckit och vad man ätit innan förstås...