Aniiee skrev 2015-08-14 13:42:13 följande:
Ok, omformulerar min fråga till TS: Förstår dottern på allvar vad MMA innebär eller vill hon bara göra samma saker som mamma/pappa?
Orsaken till att jag över huvud taget frågar är för att jag själv sett massvis av ungar träna karate, kendo och MMA fast de egentligen inte vill, men föräldrarna driver på och barnen vågar inte gå emot sina föräldrar.
Naturligtvis kan ju TS vara en vettig förälder som låter ungen testa om hon verkligen vill, och sluta om hon inte vill fortsätta, det hoppas jag verkligen. Men jag har sett för mycket för att inte vara lite misstänksam.....
Jo då hon är väl införstådd, vi pratade om det igår och jag förklarade reglerna som gäller om vad man får lära sig, t.ex att man FÅR INTE utöva det utanför föreningen för att visa sig tuff, att det tar tid att lära sig, och att det är bra att ha "i bakfickan" för framtiden. hon spelar även fotboll och har ett intresse för bilar och vädret på tv4- något varken jag eller pappan har.
Självklart skulle jag vara väldigt glad om hon VILL fortsätta efter atr ha fått prova, då jag vet vad det finns för människor i samhället, men jag skulle aldrig tvinga henne att göra något som hon inte vill.
suziz skrev 2015-08-14 13:32:25 följande:
Du kan ju kolla här: budokan.nu/
Tack! :)