Inlägg från: taquine |Visa alla inlägg
  • taquine

socialen tog min 1 månaders dotter utan grund

Anonym (mor) skrev 2015-08-15 16:56:44 följande:

VÄGRAR tro att en baby tas från föräldrarna utan rejäl anledning. TS får det att låta som om hon är den idealiska mamman och helt perfekt men ngt måste det finnas mellan raderna.

Tror det ligger mycket mer bakom än TS berättar , som sagt även jag tror det är i extremfall nyfödda tas från sina föräldrar . Fruktansvärt tragiskt , men en sak som slår en är att om man läser dessa LVU trådar så är mammorna enligt dom själva ofelbara och perfekta (vilket ingen förälder är) och kan inte förstå varför stygga soc. ingriper. 
    Nej det ligger en hund begraven här.. 
    Goodness me
  • taquine
    Lord Hans skrev 2015-08-15 18:17:22 följande:
    Det finns ingen anledning som är tillräckligt stor för att beröva ett barn dess biologiska föräldrar. Även om föräldrar ifråga skulle vara skitstövlar så har barnet rätt till dom. Soc är ett resultat av maktfullkomlighet och människors övertygelse om att de själva har rätt att besluta över andra människors liv. Hur kan en utomstående någonsin veta bättre än föräldern vad som är bäst för barnet? Svaret är givet, det kan den inte.
    Nej det är klart , låt föräldrarna ligga utslagna på knark eller sitta på bänken med A-lagarna med barnvagnen bredvid sig , som jag sett i min stad . Vd gör det det ?
    Huvudsaken dom får vara med föräldrarna . borde vara kriminellt att skriva något så jävla korkat som du 
    Goodness me
Svar på tråden socialen tog min 1 månaders dotter utan grund