Inlägg från: Anonym (Trointepåalltduhör) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trointepåalltduhör)

socialen tog min 1 månaders dotter utan grund

En sak ska ni flesta ha klart för er, Soc. sitter inte med någon karta över samhället och pekar ut en adress och går dit för att "sno" ett barn. Eller är det vad vissa av er tror, att soc bara hittar på en andledning för att ta ett barn från föräldrarna?

Det ska mycket till innan dom agerar över huvud taget.

Jag vet, för jag har varit med x antal år i livet och både sett och hört en hel del och är verkligen förvånad över att vissa fortfarande får ha kvar sina barn.

Nej. soc går verkligen inte in för att ta några barn från "oskyldiga" föräldrar,, glöm det!

När dom går in så  här hårt och verkligen tar ett barn från föräldrarna så finns det en grund till det och det måste ni fatta.

• Anonym (Trointepåalltduhör)
    SSL skrev 2015-08-16 07:30:47 följande:
    Men kära vän, jag har även jag varit med länge och har fått se och höra en hel del fruktansvärda saker. Det går mycket väl till på detta sätt i en del sammanhang. Självklart undrar man ibland hur folk kan få ha kvar sina barn för även i dom fallen så gör socialen fel. Dom har många gånger tagit små som inte bör tas och tvärtom. Nu ska du inte vara blåögd.

Eller tror du att som en del andra att sådant inte händer i Sverige eller någonstans överhuvudtaget?
    Det är väl klart att de kan göra fel, det vet jag också. Men på en del låter det som om soc. skulle gå in och plocka barn lite som det passar dem.

Det är det jag reagerar mot, för det är inte första gången jag hör talas om sånt här och i nästan alla fall, så finns det en grund eller en orosanmälan som måste tas på allvar.

Sen behöver du inte låta nedlåtande med att skriva "kära vän". Vi är inte vänner.
Svar på tråden socialen tog min 1 månaders dotter utan grund