• Anonym (orolig)

HJÄLP! mitt hår går av!

För 3 v sedan gjorde jag skingor hos frisören. Redan dagen efter märkte jag det. Borstade håret och hade en svart tröja på mig. Heerla tröjan var dtänkt i avbrutna hårstrån när jag borstat klart. Sedan dess har det bara fortsatt! När håret ä blött känns hårstråna som tuggummi och drar jag i dom går dom av i alla möjliga längder.

Var tillbaka till frisören som tittade på håret. Han sa att min hårkvalitet bidragit till det , inte blekningen för dom är så skonsamma nu för tiden. Han bjöd på ett schampoo och en inpackning som han sa att jag skulle använda varje dag. Han lovade att jag skulle märka skillnad eftet 4-5 dagar. Men nu står jag här 3 v senare och bara tappar hår. Det har blivir tunt och jätteslitet.

Vad fan ska jag göra??? :(

• Svar på tråden HJÄLP! mitt hår går av!
  • Jag är bara jag

Skadat hår går ju aldrig reparera med schampo eller inpackning utan det är endast en klippning som funkar. Eller bara vänta ut det tills det ramlat av klart. Det är ju helt klart blekningen som orsakat det,kanske satt i för länge,kanske ditt hår inte var av bästa kvalitet innan, men då skulle frisören inte blekt det! Jag tycker du ska gå tillbaks och klaga igen. Är de seriösa lyssnar dom,annars har du lärt din läxa och går inte tillbaks dit igen.

• Zarch

Finns inte så mycket du kan göra, inhandla hårtabletter och låt håret vila. Efter ett tag så kurerar håret sig.

• carolinajohansson93

Jag har en kompis som använder morrocanoil o den har hjälpt henne med håret otroligt mycket efter en misslyckad färgning.

Jag har själv köpt den nu för att mitt går ska bli bättre o tjockare. Värt ett försök för dig kanske?

Lycka till!

• Anonym (J)

Gör en olaplexbehandling bums!

• Anonym (orolig)

Hon gjorde olaplexbehandling medan hon blekte och efter blekningen, plus att jag köpte hem det. Men när jag gick tillbaka sen med mitt problem så trodde dom det var fel på just den olaplexprodukten jag köpte med hem... inte blekningen , såklart.

• Jag är bara jag

Om du köpt varan där och det är fel på den ska den reklameras och du få pengar tillbaks. De verkar dock skylla på allt utom att de gjort fel...

Svar på tråden HJÄLP! mitt hår går av!