• aye

barnets kön

Från vilket vecka kan man se på ultraljud barnets kön. ? Är nyfiken , är nu i vecka 14. Det finns mottagningar som gör det där vi bor. Är det tidigt att göra snarast vill inte vänta tills vecka 20

• Svar på tråden barnets kön
  • Minza83

Från v 15+ eller 16 är det nog.. Men säkrare ju längre gången man är..

• emeliess

En tjejkompis till mig gjorde rul i v 22 och då sa dem att det var en flicka. Ut kom en pojke. Varför så viktigt att ni inte kan vänta?

• Sockervaddspinnen

Finns blodprov du kan göra hemma själv. Eller fanns iaf när jag var gravid. Beställde från pinkandblue. Eller om det hette pinkORblue?

• Mascaraklumpar
    Sockervaddspinnen skrev 2015-08-15 19:36:58 följande:

Finns blodprov du kan göra hemma själv. Eller fanns iaf när jag var gravid. Beställde från pinkandblue. Eller om det hette pinkORblue?

Eller så kan man ju singla slant. Det visar rätt lika ofta som "blodprovet" men är helt gratis

TS: från vecka 14 kan man se könet, men de flesta kliniker i Sverige verkar inte vilja utföra könsultraljud förrän i vecka 18.
  • Hojjan

Vi fick veta i 12+0! Läkaren sa att det "bara" var med 95% säkerhet men det är en riktig hög sannolikhet!

Om 5 veckor ska vi tillbaka för RUL och då blir det nästan 100% (Han har fel 1 på 7000 efter v 16!)

• Sockervaddspinnen
    Mascaraklumpar skrev 2015-08-15 19:55:16 följande:

Eller så kan man ju singla slant. Det visar rätt lika ofta som "blodprovet" men är helt gratis

TS: från vecka 14 kan man se könet, men de flesta kliniker i Sverige verkar inte vilja utföra könsultraljud förrän i vecka 18.

Ehm, nej. Singla slant är 50%. Blodprovet var 97,9% eller om det var 99,7%.
  • Mascaraklumpar
    Sockervaddspinnen skrev 2015-08-16 14:41:26 följande:

Och min avlägsna släkting, prinsen av Nigeria, ska skicka hela sin förmögenhet till mig så fort checken jag av en massa helt logiska anledningar var tvungen att skicka till honom först kommer fram.

Det är en bluff, vännen...
  • MissPin
    Sockervaddspinnen skrev 2015-08-16 14:41:26 följande:

Hur skulle man kunna se på ditt blod om bebisen har snippa eller snopp? Låter väldigt ologiskt.
  • Mascaraklumpar
    MissPin skrev 2015-08-16 18:08:46 följande:
    Hur skulle man kunna se på ditt blod om bebisen har snippa eller snopp? Låter väldigt ologiskt.
    Det går faktiskt att göra idag genom att analysera cellfritt fetalt DNA, men man måste då dels ha tillräckligt med blod, och dels måste proverna exempelvis frysas inför transporten. Man kan således inte ta en droppe blod genom ett stick i fingret och lägga det i ett kuvert och skicka det med posten. Dessutom är tekniken ny och fanns inte tillgänglig i början av 2000-talet då dessa blufföretag började dyka upp, och så är priset oftast orimligt lågt med tanke på vad en analys skulle kosta.

Den riktiga tekniken används idag främst för att detektera kromosomavvikelser, men man får också (om man vill!) veta könet om man väljer att testa sig. Priset är ca 9000 kr.
  • MissPin
    Mascaraklumpar skrev 2015-08-16 18:35:11 följande:
    Det går faktiskt att göra idag genom att analysera cellfritt fetalt DNA, men man måste då dels ha tillräckligt med blod, och dels måste proverna exempelvis frysas inför transporten. Man kan således inte ta en droppe blod genom ett stick i fingret och lägga det i ett kuvert och skicka det med posten. Dessutom är tekniken ny och fanns inte tillgänglig i början av 2000-talet då dessa blufföretag började dyka upp, och så är priset oftast orimligt lågt med tanke på vad en analys skulle kosta.

Den riktiga tekniken används idag främst för att detektera kromosomavvikelser, men man får också (om man vill!) veta könet om man väljer att testa sig. Priset är ca 9000 kr.
    Där ser man!
  • Sockervaddspinnen
    Mascaraklumpar skrev 2015-08-16 17:56:35 följande:

Och min avlägsna släkting, prinsen av Nigeria, ska skicka hela sin förmögenhet till mig så fort checken jag av en massa helt logiska anledningar var tvungen att skicka till honom först kommer fram.

Det är en bluff, vännen...

First of all, I'm not your friend.

Och nej, det är det inte.

Alla jag känner, som hittills gjort det, har det stämt för.
Svar på tråden barnets kön