Inlägg från: Mascaraklumpar |Visa alla inlägg
  • Mascaraklumpar

barnets kön

Sockervaddspinnen skrev 2015-08-15 19:36:58 följande:

Finns blodprov du kan göra hemma själv. Eller fanns iaf när jag var gravid. Beställde från pinkandblue. Eller om det hette pinkORblue?

Eller så kan man ju singla slant. Det visar rätt lika ofta som "blodprovet" men är helt gratis

TS: från vecka 14 kan man se könet, men de flesta kliniker i Sverige verkar inte vilja utföra könsultraljud förrän i vecka 18.
  • Mascaraklumpar
    Sockervaddspinnen skrev 2015-08-16 14:41:26 följande:
    Mascaraklumpar skrev 2015-08-15 19:55:16 följande:

Eller så kan man ju singla slant. Det visar rätt lika ofta som "blodprovet" men är helt gratis

TS: från vecka 14 kan man se könet, men de flesta kliniker i Sverige verkar inte vilja utföra könsultraljud förrän i vecka 18.

Ehm, nej. Singla slant är 50%. Blodprovet var 97,9% eller om det var 99,7%.
    Och min avlägsna släkting, prinsen av Nigeria, ska skicka hela sin förmögenhet till mig så fort checken jag av en massa helt logiska anledningar var tvungen att skicka till honom först kommer fram.

Det är en bluff, vännen...
  • Mascaraklumpar
    MissPin skrev 2015-08-16 18:08:46 följande:
    Hur skulle man kunna se på ditt blod om bebisen har snippa eller snopp? Låter väldigt ologiskt.
    Det går faktiskt att göra idag genom att analysera cellfritt fetalt DNA, men man måste då dels ha tillräckligt med blod, och dels måste proverna exempelvis frysas inför transporten. Man kan således inte ta en droppe blod genom ett stick i fingret och lägga det i ett kuvert och skicka det med posten. Dessutom är tekniken ny och fanns inte tillgänglig i början av 2000-talet då dessa blufföretag började dyka upp, och så är priset oftast orimligt lågt med tanke på vad en analys skulle kosta.

Den riktiga tekniken används idag främst för att detektera kromosomavvikelser, men man får också (om man vill!) veta könet om man väljer att testa sig. Priset är ca 9000 kr.
Svar på tråden barnets kön