• Anonym (Sorgsen)

Mobiltelefon ringde på begravningen :-(

Igår var min mammas begravning! Precis när avskedet skulle ske, de började spela den låten som skulle spelas under avskedet, jag, min man och mina två små barn reste på oss och skulle gå fram till kistan, då började denna mobil ringa Jag tog så illa vid mig det förstörde det hela Har någon varit med om detta? Jag sa till min man på vägen till kapellet "jag funderar på om jag ska säga till representanten från Fonus att påminna om att stänga av mobiltelefoner/ljudet innan begravningen" min man sa det ska man väl inte behöva! Sedan glömde jag bort det

• Svar på tråden Mobiltelefon ringde på begravningen :-(
  • sextiotalist

Sådant händer och jag är säker på att mobilens ägare skäms rejält och tyckte det var pinsamt och sorgligt att den stunden blev förstörd.

• Anonym (Lisa)

Det är sådant som kan hända den bäste, att man glömmer att stänga av mobilen. Antagligen för att det är en så speciell stund, allvarligt, sorgset och högtidligt. Då är det lätt att glömma rutiner man annars har.

Beklagar sorgen.

• asta66

Det händer för att folk inte vill stänga av.  Men det är en enkel vana som visar hänsyn. Var på teater förra helgen och hörde två mobilsignaler. Det är bara dåligt hyfs.

• Anonym (Jättetråkigt)

Det är naturligtvis jättetråkigt att det hände med alla har ju mobiler idag och det är mänskligt att missa. Jag är nästan övertygad om att personen som glömde sin telefon på skäms rejält.

Jag har varit med om telefoner som ringt vid högst olämpliga tillfällen. Man måste sortera bort just det.

Försök att bortse från just den saken och fokusera på det fina med begravningen.

Jag beklagar din mammas bortgång.

• Gathenhielm

Jag var på ett bröllop där en telefon ringde precis samma sekund som brudgummen sa ja.

Jävla folk det finns. De borde pryglas med sina laddsladdar.

Reasons... we all have them, at times.
  • Litet My
    Gathenhielm skrev 2015-08-15 15:14:25 följande:

Jag var på ett bröllop där en telefon ringde precis samma sekund som brudgummen sa ja.

Benägen att hålla med.
  • Ego Lovers
    Gathenhielm skrev 2015-08-15 15:14:25 följande:

Håller med
  • Maddi

De är tråkigt att folk inte tänker till en extra gång. Jag va på min morfars begravning och fick köpa ny kamera enbart därför att jag anser att telefon och begravning inte hör ihop. Är det någon gång man kan slita sig från telefonen och faktiskt lämna den i bilen så är det på begravningar. Det är för mig vett och etikett.

Man tittar både två och tre gånger innan begravningen och ser om man verkligen stängde av ljudet, satt den i flygplansläge eller stängt av den.

• Mrs Green

Just på en begravning kan jag faktiskt förstå om man har tankarna på annat håll så att man glömmer att stänga av mobilen. Men det är ju väldigt olyckligt och jag antar att personen skäms jättemycket.

• Anonym (Respekt)

Det är mycket respektlöst att glömma att stänga av sin telefon på en begravning. Jag hade nog sagt till vederbörande direkt så att denne fick skämmas ännu mera.

Svar på tråden Mobiltelefon ringde på begravningen :-(