Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Löfvens sommartal 2015

Det märks att svetsaren är desperat. Jag sitter faktiskt och skrattar när jag lyssnar på honom. Han är ju helt tokig. Skrattande

Give ´em Hell!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-16 15:13:26 följande:
    Utveckla gärna, och peka på punkter som du vill förbättra. Att du ogillar Löfven vet vi ju, men kom med något bättre själv...
    Jag måste säga att det var svetsarens starkaste tal han har gjort. Men har talade inte om elefanten i rummet. Sen stod han och skrek och viftade med armarna som en galning.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-16 15:48:00 följande:
    Svetsarens? Du säger det som om det skulle vara något dåligt. Jämför med ditt egna, är det bättre eller sämre? Han är ju iaf statsminister, medan du sitter och gnäller på internet
    Det är bara du som tror att svetsare är något dåligt. Jag har aldrig skrivit att svetsare är dåligt. 
    Give ´em Hell!
  • Gert

Det kommer vittnesuppgifter om att det var väldigt få med människor i publiken. Några hundra bara. Konstigt att en statsminister inte drar mer publik mitt stan när det är så bra väder och allt. Men det är väl ett facit på att han gör ett kasst jobb som statsminister. Däremot fanns det många tiggare som gick runt i publiken och försökte tigga ihop pengar från dom äldre.

Give ´em Hell!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-16 19:18:16 följande:
    Källa på det
    Ögonvittnen i publiken.
    Give ´em Hell!
  • Gert

Sammanfattning av talet:

Svetsaren: "Vi ska ha reglerad invandring."

- Det är redan reglerad invandring!

Svetsaren: "Folk som får avslag på sin asylansökan ska lämna landet."

- Finns regler redan för det.

Svetsaren: "Vi tillåter inte olovliga bosättningar."

- Det är redan otillåtet!

Give ´em Hell!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-16 20:14:27 följande:
    Sammanfattning av Gert:

Posta en massa skit och vägra ge källhänvisning.
    Låter det för osannolikt? Är det därför du vill ha källhänvisning?
    Give ´em Hell!
  • Gert

Jag såg på Aktuellt som hade frågat tre svenskar i publiken vad de tyckte om talet och alla tre riktade kritik mot den ansvarslösa invandringen. Vinden har vänt. Skrattande

Man kan även se att det inte var många i publiken, så där har du ditt bevis, Nerf.

www.svtplay.se/video/3168569/aktuellt/aktuellt-aktuellt-207

Give ´em Hell!
  • Gert
    Kung Markatta skrev 2015-08-16 23:29:28 följande:

Vi kan väl ta en bild från SVT som ger ett hum om hur stor publiken var:

Bilden ger ett hum om hur liten publiken var. Man ska också tänka på att de som satt längst fram var ministrar och partikollegor och så var polis och säpo på plats som stod omkring. Allt som allt kanske det var 100 civila som var där för att lyssna på talet.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-17 19:19:02 följande:
    Hur många tal har Jimpan hållit i sommar?
    Han ska hålla sitt sommartal 29/8.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-17 20:27:06 följande:
    Med andra ord noll. Är det ok för dig pm jag startar en tråd om Jimpan och rackar ner på honom på samma sätt som dig efteråt?
    Ja, det är helt ok för mig.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Löfvens sommartal 2015