Löfvens sommartal 2015
Det märks att svetsaren är desperat. Jag sitter faktiskt och skrattar när jag lyssnar på honom. Han är ju helt tokig.
Det märks att svetsaren är desperat. Jag sitter faktiskt och skrattar när jag lyssnar på honom. Han är ju helt tokig.
Jag måste säga att det var svetsarens starkaste tal han har gjort. Men har talade inte om elefanten i rummet. Sen stod han och skrek och viftade med armarna som en galning.
Det kommer vittnesuppgifter om att det var väldigt få med människor i publiken. Några hundra bara. Konstigt att en statsminister inte drar mer publik mitt stan när det är så bra väder och allt. Men det är väl ett facit på att han gör ett kasst jobb som statsminister. Däremot fanns det många tiggare som gick runt i publiken och försökte tigga ihop pengar från dom äldre.
Ögonvittnen i publiken.
Sammanfattning av talet:
Svetsaren: "Vi ska ha reglerad invandring."
- Det är redan reglerad invandring!
Svetsaren: "Folk som får avslag på sin asylansökan ska lämna landet."
- Finns regler redan för det.
Svetsaren: "Vi tillåter inte olovliga bosättningar."
- Det är redan otillåtet!
Taxichaffisen hörde det av en kund och därför är det sant! Förstår du inte det?
Duger inte min länk till talet i trådstarten som källa till vad som sas i talet? Inte måste väl varje debattör som ska säga något om talet posta samma länk i sitt inlägg?
Vi kan väl ta en bild från SVT som ger ett hum om hur stor publiken var:
Eu,s lägsta arbetslöshet, lösning är att betala för att bilda 6000 människor till bristyrken.
Det går jättebra ihop med att samtidigt importera 80-100000 analfabeter om året...
Bilden ger ett hum om hur liten publiken var. Man ska också tänka på att de som satt längst fram var ministrar och partikollegor och så var polis och säpo på plats som stod omkring. Allt som allt kanske det var 100 civila som var där för att lyssna på talet.
Han ska hålla sitt sommartal 29/8.