Inlägg från: Matildawaltin |Visa alla inlägg
  • Matildawaltin

Hoppas det är dags snart:)

Har bf nu om 14 dagar. Första barnet och det här känns som en evighet och bland det värsta jag varit med om. Vill bara att det ska vara över nu.

• Matildawaltin

Jag fick sån hemsk foglossning och ont i kroppen. Blev sen sjukskriven från v27 på grund av hotande förtidsbörd av jättekraftiga sammandragningar. Sen tycker jag att det bara är extremt jobbigt att behöva släppa på kontrollen och inte kunna styra. Är alldeles för orolig av mig.

:)

• Matildawaltin

Jag räknar ned dagarna här. 11 dagar idag. Förvärkarna har lyst med sin frånvaro hela helgen, så jag har fått sova lite mer. Både skönt och jag känner mig lite lurad.

Försöker tänka positivt, elva dagar till BF sen är det bara 14 dagar kvar. Sen ligger ju den här tjockisen i famnen på mig.

• Matildawaltin

Hoppas att bebben kommer snart sommar15!

Idag har jag gått runt med en känsla av att jag kommer göra på mig + haft både lite molvärk och onda sammandragningar. Men kroppen övar så det måste ju vara bra. :)

Välkommen celluliten!

Vi ska få en pojke, har bara ett namnförslag och det är Billy. :)

Vad har ni andra?

• Matildawaltin

Misstänker att det kom lite av slemproppen imorse?!?

Hade lite som gele i trosorna och på pappret imorse. Dock inte kommit något mer idag.

Var typ genomskinligt och har inte haft det innan.

Har förövrigt sånt tryck ned i underlivet att det känns typ misshandlat?

• Matildawaltin

I feel ya!

Första barnet gick in i 39+0 idag. Är så ofantligt trött i knopp och kropp. Känner att jag bara vill sova mig igenom allting och få tillbaka min kropp nu.

Har haft förvärkar, dag som natt. Men slutat bry mig för det händer ändå ingenting. Har ställt in mig på igångsättningsdatum som borde vara 20 dagar, för att få lite ro. :)

• Matildawaltin

Lider med er som går över tiden. Lutar åt att jag själv gör det.

Usch mår inge bra idag, känner mig sjuk och magen värker på nått konstigt sätt.

Hade sådana förvärkar igår som kom i omgångar. Önskar att det bara satte igång eller att jag inte kände nått alls.

• Matildawaltin

Bf+1 idag!

Har sovit gott i natt, vad hände med alla mina förvärkar?

Räknar ned till igångsättning nu. Haha, enda sätter att överleva det här känner jag. Vill få till en hinnsvepning igen.

Var ändå ute och vandrade i ett köpcentrum i flera timmar igår i hopp om att det kanske kunde komma igång. Men nej, fick bara massor av kraftiga sammandragningar.

Hur ska man göra med den här dagen? Är sugen på att rensa.

• Matildawaltin

I stockholm får du inte gå mer än två veckor så blir jag inte igångsatt den 17-18/9 så kommer jag att skära upp magen och ta ut ungen själv. :)

Är så desperat nu, vill inte vara gravid en sekund till.

Jo förvärkarna gör ont, känns som mensvärk som kommer och går. Sammandragningarna skapar bara ett förjäkla tryck nedåt. Känns som att allt ska ploppa ut av att gå. Men har ett väldans tryck nedåt jag med, framför allt när jag går. :)

Nej, den här hinnsvepningen gav ingen förlossning men har nog gjort så att slemmisen släpper i omgångar.

Var finns du?

• Matildawaltin

Hej! Sorry för sent svar. Ja förvärkar och sammandragningar är samma sak, men jag tycker att de känns olika. :) Sammandragningarna drar ihop hela magen och tycker jag typ ilar ned i underlivet. Förvärkarna tycker jag molar som mensvärk och kommer i perioder. Oftast på natten för mig.

Ja jag märkte när jag plötsligt fick rikliga flytningar som innehöll typ en gulaktig slem. Bläää. Det kommer även i perioder, i natt hörde jag typ ett plums i toaletten vilket jag gissar på är mer slemmis. :) känner

Mig också desperat nu!!!

Svar på tråden Hoppas det är dags snart:)