• MadMe

    barn 10 + regnkläder till skolan?

    Köper ni regnkläder till skolan?

    Om nej NÄR slutade ni köpa?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn 10 + regnkläder till skolan?
  • suziz

    Fast vad är alternativet? Att de blir blöta och kalla? 

    Regnar det har man regnkläder oberoende ålder, dock har de inte galonkläder utan ett snyggare regnställ.

  • MadMe

    Sonen tar inte på sig sina regnkläder även fast de finns i skolan och inte gjort de sedan 1an. Så därför frågar jag hur andra barn i hans ålder gör/hur föräldrar hanterar detta?

  • No Logo

    Från ettan har de inte haft gummistövlar & specifika regnkläder i skolan utan istället vattentät skaljacka, goretex-skor och ett par överdragsbyxor i väskan. Dessutom vattentäta fingervantar. Större chans att de då har vattensäkra kläder på sig när det faktiskt börjar regna!

  • Mrs Green

    Jag hade tänkt skicka med gummistövlar, regnjacka och överdragsbyxor till dottern som börjar 4:an nu. Hon använde dem i 3:an och har inte sagt att hon tänkte sluta med det... De måste fortfarande gå ut på rasterna och då blir de ju blöta om det regnar. Byxorna använder hon nog iofs inte så ofta, men jackan och gummistövlarna brukar hon gilla.

  • Dixie

    ja, min 10åring har regnbyxor som ligger i skolväskan - han har dock inte särskilda i skolan, utan de brukar hänga med i väskan. 

  • Dixie
    MadMe skrev 2015-08-17 10:26:48 följande:

    Sonen tar inte på sig sina regnkläder även fast de finns i skolan och inte gjort de sedan 1an. Så därför frågar jag hur andra barn i hans ålder gör/hur föräldrar hanterar detta?


    här säger personalen åt barnen att ta på regnkläder, så det är inget större problem! i allafall upp till 2an. 
  • pigglet

    De har vattentäta överdragsbyxor och jacka hela hösten, så ja, de har regnkläder. Det är de kläder som de har när de går till skolan på morgonen.

Svar på tråden barn 10 + regnkläder till skolan?