• SpanskaFlugan

Är svetsare ett dåligt yrke hos Sverigedemokrater?

Överallt i samhällsdelen på forumet ser jag folk som på ett eller annat sätt försöker förolämpa Stefan Löfven genom att hänvisa till honom i nedsättande ton som "svetshelvete", "Svetsaren", "svetsgubben" och andra mer eller mindre nedsättande benämningar. Majoriteten av dessa nedsättande omskrivningar görs av folk med tydliga Sverigedemokratiska sympatier. 

Så jag förstår att ni inte är nöjda med Stefan Lövfen som statsminister, det kan jag inte påstå att jag är heller och jag röstade sannerligen inte på honom, men varför hoppa på hans tidigare yrke? Är det "fult" att vara svetsare i era kretsar? Är det bättre att aldrig haft ett yrke och oavslutade akademiska studier med sig till riksdagen eller? Hade det varit ok om han varit rörmokare eller snickare? Är det just svetsare ni stör er på? 

Föresten, jag har medvetet inte tillåtit anonyma svar i den här tråden så att alla ni som brukar välja typ "svetshelvete" som anonymt nick måste svara med era reguljära nick om ni vill delta i debatten. Välkomna in.. 

Hur som helst tycker jag det är ovanligt lågt till och med för Sverigedemokrater. Sverigedemokrater som jag i övrigt tycker ska vara försiktiga med att kasta sten i glashus *host*127.5godkändapoängav235.5*host*

Föresten, jag har medvetet inte tillåtit anonyma svar i den här tråden så att alla ni som brukar välja typ "svetshelvete" som anonymt nick måste svara med era reguljära nick om ni vill delta i debatten. Välkomna in... 

Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • Svar på tråden Är svetsare ett dåligt yrke hos Sverigedemokrater?
  • Nerfherder

Även jag förundras över detta. Vad ska man ha för bakgrund för att dessa SD:are ska bli nöjda? Är det inte rätt bra ändå att jobba upp sig från svetsare till statsminister?

Rätt kul dessutom att de som gnäller är de som har sämre yrken än det Löfven började med.

• basic punishment

Några raka ord, inget fel på att vara svetsare, så länge man håller sig till svetsen och inte ger sig ut på djupt vatten där man inte bara sjunker själv utan även dränker landet med folket i samtidigt.

I vanlig ordning så tänks det med röven här, det är knappast sd som ser ner på yrkeskategori svetsare, det är lövbiff som ger svetsare dåligt rykte, är alla lika korkade och värklighetsfrånvända som han är så vill jag inte gå nära en byggplats, kan bli farligare än att besöka ikea i svetsarns nya Sverige.

• Tokfrans

Hade ingen aning om att han är en gammel- svetsare.
    Skit bra då, om han kan hjälpa svetsa ihop Sverige sen då om nått skulle hända ^^
    Ne men fan spelar de för roll egentligen?  Alla yrken är nödvändiga!

• Nerfherder
    basic punishment skrev 2015-08-17 13:13:13 följande:

Några raka ord, inget fel på att vara svetsare, så länge man håller sig till svetsen och inte ger sig ut på djupt vatten där man inte bara sjunker själv utan även dränker landet med folket i samtidigt.

I vanlig ordning så tänks det med röven här, det är knappast sd som ser ner på yrkeskategori svetsare, det är lövbiff som ger svetsare dåligt rykte, är alla lika korkade och värklighetsfrånvända som han är så vill jag inte gå nära en byggplats, kan bli farligare än att besöka ikea i svetsarns nya Sverige.

Har du gått en kurs i motsägelse nyligen?
  • SpanskaFlugan

Varför kan du inte diskutera statsministerns politik utan att ta till nedsättande tillmälen? Och varför antyder du att det skulle vara statsministerns fel att en person utförde ett vansinnesdåd på Ikea? 
    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • basic punishment
    SpanskaFlugan skrev 2015-08-17 13:51:19 följande:
    Varför kan du inte diskutera statsministerns politik utan att ta till nedsättande tillmälen? Och varför antyder du att det skulle vara statsministerns fel att en person utförde ett vansinnesdåd på Ikea? 

För att folk blir halshuggna som följd medan svetsarn låtsas bara att det regnar.

Skulle svetsarn sköta sitt jobb och ta hand om landet han så kallat ska leda skulle detta aldrig ha hänt, dom skulle helt enkelt inte vara här.

• Nerfherder
    basic punishment skrev 2015-08-17 14:07:38 följande:

För att folk blir halshuggna som följd medan svetsarn låtsas bara att det regnar.

Skulle svetsarn sköta sitt jobb och ta hand om landet han så kallat ska leda skulle detta aldrig ha hänt, dom skulle helt enkelt inte vara här.

Jag har ett förslag: kan inte DU ta och bli statsminister istället?
  • SpanskaFlugan
    basic punishment skrev 2015-08-17 14:07:38 följande:

Det är ett logiskt feltänk, förövaren fick avslag redan 2013, då var Löfven bara partiledare, och rätt nybliven sådan dessutom.

Men min orginalfråga kvarstår, varför använda svetsare som nedsättande tillmäle? Varför ens förolämpa folk, är du oförmögen till att debattera utan använda förolämpningar? Varför inte bara kalla honom Löfven?
  • Solidaritet

Så du menar att en gång arbetare alltid arbetare? 
    Bara välbärgade som redan har makt i samhället bör ha någon makt? 

Socialdemokraterna är ett arbetareparti, det vore beklagligt om arbetare stängdes ute från inflytande. 

Intressant med nya konton i diskussioner som denna. 
Svar på tråden Är svetsare ett dåligt yrke hos Sverigedemokrater?